۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور هیبریدی فراساحل جهان

شرکت هلندی-نروژی SolarDuck قراردادی برای بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور هیبریدی فرا‌ساحل در جهان در پارک بادی شناور Hollandse Kust West VII در سواحل غربی هلند منعقد کرده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۵

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور هیبریدی فراساحل جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آفشور انرژی؛ شرکت هلندی-نروژی  SolarDuck اعلام کرده قصد دارد برای اولین بار یک نمایشگر خورشیدی شناور ۵ مگاواتی هیبریدی؛ با راهکار‌های نوآورانه ذخیره‌­سازی انرژی ترکیب سازد.

بر اساس این گزارش؛ SolarDuck پس از  امضای قرارداد همکاری با شرکت تولید برق RWE در جولای سال جاری میلادی، به عنوان ارائه‌دهنده انحصاری فنّاوری خورشیدی شناور فراساحل OFS  با ذخیره سازی یکپارچه انرژی برای مزرعه بادی فراساحل HKW VII  در مناقصه شرکت تولید برق انتخاب شد.

به گفته «کوئن برگرز» مدیر‌عامل شرکت  SolarDuck؛ این پروژه نقطه عطف مهمی برای صنعت خورشیدی شناور فرا‌ساحل به شکل گسترده است، این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات به بهره برداری برسد.

گفتنی است؛ این پروژه می­‌تواند نقش مهم یکپارچه‌سازی سیستم در ساختن سیستم‌های انرژی متناسب با آینده را ثابت کند و مقیاس‌پذیری این فنّاوری را برای تسریع پذیرش آن و همچنین تولید، مونتاژ و نصب ممکن سازد.

در ادامه گزارش آمده است؛ شرکت SolarDuck با مقیاس‌بندی و تجاری‌سازی فنّاوری خود به وسیله تکمیل منابع بادی و خورشیدی و نیز استفاده بهتر از زیرساخت­های موجود و فضای اقیانوسی به رشد پروژه‌­های خورشیدی شناور هیبریدی در فراساحل کمک می­‌کند.

این پروژه همچنین می‌­تواند تأثیرات بسزایی در زمینه کاهش کربن؛ به ویژه در مناطق آفتابی جهان که زمین کمیاب است، داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار