۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر:

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به بیش از ۳۶ هزار تن رسید

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن میگو از استخر‌ها در سایت‌های دوازده‌ گانه استان بوشهر برداشت شده که نسبت به سال قبل تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۲۵۵

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به بیش از ۳۶ هزار تن رسید

عقیل امینی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر این استان را قطب تولید میگو پرورشی دانست و اظهار داشت: تاکنون ۱۰ هزار هکتار نوار ساحلی خلیج‌فارس در استان بوشهر به امکانات زیربنایی پرورش میگو مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت میگو در اراضی پرورشی ادامه دارد، گفت: پرورش میگو امسال در دوازده سایت در سطح شش هزار و ۶۰۰ هکتار انجام شد که برداشت محصول در آن‌ها ادامه دارد.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن میگو از استخر‌ها در سایت‌های دوازده گانه استان بوشهر خاطر نشان کرد: این میزان برداشت نسبت به سال قبل تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است.

امینی این میزان برداشت را از سطح شش هزار و ۲۳۹ هکتار اراضی پرورش میگو استان بوشهر ذکر کرد و گفت: ۲۰۰ استخر پرورش میگو دیگر برای برداشت محصول باقیمانده، که با برداشت آن‌ها میزان تولید میگو پرورشی افزایش می‌یابد.

وی تولید میگوی پرورشی سال قبل را ۲۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: تولید میگو پرورشی امسال تاکنون بیش از هشت هزار و ۸۰۰ تن نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار