۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

حل آلودگی دریای خزر با منشا پسماند‌های ساحلی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از انجام پیگیری‌های لازم جهت حل آلودگی دریای خزر با منشا پسماند‌های ساحلی و شیرابه‌های ناشی از آن از طریق وزارت کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۵۰

 

حل آلودگی دریای خزر با منشا پسماند‌های ساحلی

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست دریای خزر را به آلودگی‌های ناشی از پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن در مناطق ساحلی نسبت داد و گفت: نبود برنامه مدیریت و دفع اصولی پسماند در مناطق ساحلی و در نتیجه ورود پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن به دریا و رودخانه‌های منتهی به دریا به عنوان یکی از مهمترین مشکلات محیط زیستی دریای خزر مطرح است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای حل این معضل مهم زیست‌محیطی پیگیری‌های لازم را از طریق وزارت کشور انجام داده است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط‌زیست، ساماندهی وضعیت پسماندهای شهری مناطق ساحلی به عنوان مهمترین راهکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت کشور به عنوان متولی اصلی حل این معضل پیشنهاد شده است.
ساماندهی شناگاه‌های ساحلی
وی در ادامه گفت‌های خود به ساماندهی شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم‌ سازی دریا اشاره کرد و گفت: عدم اجرای برنامه‌های مدیریت محیط زیستی و پایش مشترک شناگاه‌ها و طرح‌های سالم سازی دریا به عنوان مشکلات فعلی در این زمینه محسوب می‌شود.
ذوالجودی بیان داشت: این امر باعث عدم اجرای پرچم گذاری شناگاه‌های ساحلی بر مبنای میزان آلودگی میکروبی شده که به تبع اثرات منفی محیط‌زیستی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، در این خصوص سازمان محیط‌زیست نسبت به تمدید تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری مشترک فی‌مابین سازمان محیط‌زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ساماندهی شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم‌ سازی دریا به وزارتخانه‌های مربوط پیشنهاد داده است.
وی خاطرنشان ساخت: با تمدید تفاهم‌نامه سه جانبه امیدوایم شرایط مناسب جهت ارجای برنامه‌های مدیریت محیط‌زیستی در شناگاه‌های ساحلی دریای خزر و نیز جنوب کشور فراهم شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار