۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، نسبت با وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج دریا در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۴۹

هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به تداوم ناپایداری جوی تا هفته آینده در استان اظهار داشت: ناپایداری جوی روز‌های شنبه تا دوشنبه آینده ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه ادامه دارد و ضمن مواج شدن خلیج فارس، سرعت وزش باد شمالی در سواحل استان بوشهر به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی پایان این مخاطره را ۲۳ آبان اعلام کرد و گفت: نوع مخاطره وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با مؤلفه شمالی، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا تا ۲۱۰ سانتیمتر، گاهی رگبار باران و رعد و برق است.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر از ایجاد اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده از تردد دریایی از جمله شناور سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.

شکوهی‌پور جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: جهت وزش باد  در برخی ساعات در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی افزود: ارتفاع موج دریا خلیج فارس در استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات در مناطق شمالی و مرکزی تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار