۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

رشد تبادلات تجاری ایران و عمان در ۷ ماه گذشته

در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر تجارت و صنعت عمان راهکار‌های توسعه تجارت، حمل و نقل کالا و تبادلات ارزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۲۳۸

رشد تبادلات تجاری ایران و عمان در ۷ ماه گذشته
به گزارش مانا، در این دیدار پیمان‌پاک ضمن بیان اینکه تجارت با عمان از اولویت‌های تجاری رئیس جمهور محسوب می‌شود، گفت: تغییر رویکرد دولت سیزدهم موجب شده تا تجارت با عمان در سال 1400 نسبت به 1399 مقدار 53 درصد رشد داشته باشد و در هفت ماه ا‌مسال نیز حدود 70 درصد رشد نسبت به تجارت سال گذشته شاهد هستیم.

وی عمان را یکی از پنج شریک تجاری اصلی در میان کشورهای همسایه دانست و افزود: ادامه روند فعلی قطعاً موجب افزایش صادرات به و واردات از عمان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین به حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های عمان اشاره کرد و در پیشنهادی خواستار حضور شرکت‌ها و تجار عمانی در نمایشگاه‌های ایران شد.

همچنین طرفین در این دیدار در خصوص توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا، و نقشه راه تجاری دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

«صالح بن سعید مسن» معاون وزیر تجارت و صنعت عمان پیش از ظهر امروز هم با حضور در خانه‌ نوآوری و فنّاوری (iHiT) واقع در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی از محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان واقع در این نمایشگاه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید «محمد کرمی» مدیر نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به اینکه ۳۰۰ شرکت با محصولات صادراتی در این نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های خود در حوزه‌های مختلف می‌‍‌‌پردازند، گفت: در حال حاضر این خانه‌های نوآوری و فنّاوری  (iHiT)در کشورهای چین، روسیه، سوریه، عراق، کنیا، ترکیه راه‌اندازی شده و به‌زودی شعبه‌های دیگری در کشورهای  ونزوئلا، افغانستان و پاکستان تاسیس خواهد شد.

در ادامه معاون وزیر تجارت و صنعت عمان نیز با ارزشمند خواندن حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در چنین مرکزی، از پیشرفت‌های شرکت‌های ایرانی در تکنولوژی‌های جدید و نوآور، ابراز خوشحالی کرد و گفت: آمادگی کامل خود را برای راه‌اندازی چنین مرکزی در کشور عمان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف را اعلام می‌کنیم. همچنین از شما دعوت می‌کنیم تا با حضور در کشور عمان در خصوص تسریع در اجرایی شدن این پروژه، اقدامات لازم را انجام دهید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار