۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

نصب تجهیزات ایمنی استاندارد در ۱۰ بندر صیادی کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به تهیه طرح جامع مطالعات ایمنی بنادر صیادی از نصب تجهیزات ایمنی استاندارد در ۱۰ بندر صیادی کشور با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۲۳

نصب تجهیزات ایمنی استاندارد در ۱۰ بندر صیادی کشور


سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی بنادر صیادی در اولویت سازمان شیلات ایران قرار دارد، بیان داشت: در همین راستا اواخر سال گذشته تدوین طرح جامع مطالعات ایمنی بنادر ماهیگیری به اتمام رسید.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: این طرح جامع جهت اجرایی شدن از سوی سازمان شیلات ایران به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی بنادر کشور ابلاغ شده است.
به گفته وی، طبق طرح جامع تدوین شده در ۱۰ بندر صیادی کشور با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی، تجهیزات استاندارد ایمنی نصب خواهد شد.
بهشتیان یادآور شد: تعداد ۹ بندر صیادی جهت نصب تجهیزات استاندارد ایمنی در سواحل جنوبی کشور واقع شده اند و یک بندر صیادی نیز در شمال تجهیزات ایمنی نصب خواهد شد.
وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این امر به دلیل تراکم بالای شناور‌های صیادی در سواحل جنوبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان است متناسب با نیاز حتماً در بنادر شمالی کشور نیز تجهیزات ایمنی نصب خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: بودجه مورد نیاز جهت نصب تجهیزات استاندارد ایمنی توسط سازمان شیلات ایران تامین می‌شود.
وی اذعان داشت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، نصب تجهیزات ایمنی در ۱۰ بندر مذکور، بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در صورت تخصیص اعتبارات لازم، قصد داریم در ۷۰ بندر صیادی کشور تجهیزات ایمنی استاندارد را نصب کنیم که این امر با تصویب و اختصاص بودجه سالانه امکان پذیر خواهد شد.
بهشتیان اظهار امیدواری کرد: با عزم جدی سازمان شیلات ایران در استانداردسازی ایمنی بنادر صیادی کشور و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عدم وقوع حادثه در بنادر ماهیگیری و خسارات به جامعه صیادی کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار