۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

افزایش سهم بازار شرکت‌های کانتینری غیر‌‌ائتلافی

شرکت‌های کانتنیری غیر‌ائتلافی موفق شدند سهم بازار خود را از حدود ۵ درصد طی دو سال گذشته به ۱۵ درصد در حال حاضر افزایش دهند.
کد خبر: ۹۴۲۰۸

افزایش سهم بازار شرکت‌های کانتینری غیر‌‌ائتلافی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش‌های تحلیلی منتشر شده از سوی مؤسسه Sea-Intelligence شرکت‌های حمل‌و‌نقل غیر‌ائتلافی Transpacific درآمد‌های خود را طی دو سال گذشته سه برابر کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است ارزیابی‌ها نشان می‌دهد روندی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شد و تا نیمه اول سال جاری ادامه داشت به نفع شرکت‌های غیر‌ائتلافی بود، زیرا تقاضا بیش از حد وجود داشت و تلاش برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در شرکت‌های غیر‌ائتلافی بیشتر شد، زیرا این شرکت‌ها به داشتن کشتی‌های کوچک نیز معروف هستند.

"آلن مورفی" مدیر‌عامل Sea-Intelligence، در این زمینه می‌گوید: اگرچه سهم اپراتور‌های کوچک در بازار حمل‌و‌نقل دریایی در پایان سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت با این حال به نظر می‌رسد شرکت‌های غیر‌ائتلافی دارای کشتی‌های کوچک با قیمت‌های استثنایی بوده که توانستند به درآمد‌های خوبی دست یابند.

وی پیش‌بینی کرد که خدمات کانتینری توسط کشتی‌های کوچکتر ممکن است در آینده زیان‌آور شده و مجبور به تعطیلی و خروج از بازار شوند، اما به هرحال انتظار نمی‌رفت که کشتی‌های کوچک فراتر از حد انتظاردر سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با نرخ‌های بالا در بازار باقی بمانند که این کار به نفع شرکت‌های غیر‌ائتلافی تمام شده است.

شایان ذکر است پیمان Transpacific بین ۱۲ کشور اقیانوس آرام به جز چین در سال ۲۰۱۴ شکل گرفت. کشور‌هایی مانند استرالیا، مالزی، سنگاپور، آمریکا، ویتنام و... از اعضای ترانس پاسیفیک محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار