۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر ۳۵۴ درصد افزایش پیدا کرد

مدیر بنادر و دریانودری شهید باهنر و شرق هرمزگان از جهش ۳۵۴ درصدی ترانزیت خودرو از بندر شهید باهنر طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۹۴

ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر ۳۵۴ درصد افزایش پیدا کرد
به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی تختی افزود: با شروع فعالیت ترانزیتی خودرو در بندر شهید باهنر در سال جاری، این بندر موفق به تخلیه و بارگیری سه هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو شده که این رویه در مهرماه امسال روند افزایشی را به دنبال داشته است.  

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت در جذب ۱۰۰ میلیون تُن کالای ترانزیتی از مسیر ایران گفت: از مجموع جابه‌جایی سه هزار ۳۸۹ دستگاه خودرو از بندر شهید باهنر سه هزار و ۶۴ دستگاه خودرو ترانزیت خارجی است.

مدیر بنادر و دریانودری شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه ترانزیت خودرو در ۶ ماهه امسال یک هزار و ۵۰۸ خودرو بوده است، از تبدیل بندر شهید باهنر به یکی از مراکز اصلی ترانزیت خوردرو در کشور نام برد.

به گفته محمد حسینی تختی؛ این خودروها از امارات بارگیری و از طریق بندر شهید باهنر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با برخورداری از زیر ساخت‌های دریایی و بندری لازم و قرارگیری در مسیر کریدورهای ترانزیتی منطقه‌ای ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف ترانزیتی کشور دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار