۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی استان صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۱۶۲

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان در دو روز آینده شرجی توأم با وزش باد شدید و غبار محلی خواهد بود.

وی گفت: بیشتر مناطق ساحلی خوزستان تحت تأثیر حاکمیت جریانات جنوبی و نسیم دریا به خشکی، مه آلود همراه با کاهش دید افقی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر و قطعی برق به علت میزان رطوبت و شرجی بالا وجود دارد.

سبزه زاری افزود: از روز دوشنبه با عبور یک سامانه فعال بارشی از روی استان خوزستان، احتمال متلاطم شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی استان به علت تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

وی از صیادان و ملوانان خوزستانی خواست در سفر‌های دریایی احتیاط کنند و موارد ایمنی را رعایت نمایند و آخرین وضعیت پیش‌بینی و اطلاعات هواشناسی را از درگاه اداره کل هواشناسی دریافت کنند.

سبزه زاری کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دمای هوا، غبار محلی توأم با آسمانی نیمه ابری را پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان در دو روز آینده بیان کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های مناطق ساحلی استان خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به کارگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار