۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

ضرورت عملیات اجرایی وزارت نفت در کاهش آلودگی‌های خلیج فارس

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم اجرای سریع و دقیق مصوبه هیئت وزیران با موضوع کاهش آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسط وزارت نفت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۵۰

ضرورت عملیات اجرایی وزارت نفت در کاهش آلودگی‌های خلیج فارس


مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص آلودگی‌های خلیج فارس ناشی از فعالیت‌های صنعتی عسلویه گفت: بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده توسط کارشناسان محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر شاهد ورود حجم زیادی آلودگی به خلیج فارس با منشاء صنایع عسلویه هستیم.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: آلودگی گسترده دریا، آب و هوا و خاک منطقه عسلویه ناشی از فعالیت صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان مهمترین مشکل منطقه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت نفت اعلام شده است.
وی خاطرنشان ساخت: لزوم اجرای سریع و دقیق مصوبه هیئت وزیران با موضوع کاهش آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به عنوان مهمترین راهکار جهت حل معضل آلودگی‌های ناشی از صنایع عسلویه هر چه سریعتر باید از سوی وزارت نفت اجرایی شود.
به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اجرایی شدن این مصوبه به عنوان مهمترین راهکار کاهش آلودگی‌های خلیج فارس توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد شده است که امیدواریم با عملی شدن آن گام مهمی در راستای حفاظت محیط زیست دریایی کشور برداشته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار