۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
معاون نخست‌وزیر روسیه:

عبور از کریدور شمال - جنوب ایران جایگزین ایمنی برای کانال سوئز است

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت:کریدور شمال ـ جنوب عبوری از ایران می‌تواند یک جایگزین مناسب و ایمن برای کانال سوئز باشد که هزینه انتقال کالا را به شدت پایین می‌آورد.
کد خبر: ۹۴۱۴۶

عبور از کریدور شمال - جنوب ایران جایگزین ایمنی برای کانال سوئز است

به گزارش مانا به نقل از راشاتودی، آندری بلوسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد که کریدور شمال - جنوب عبوری از ایران می‌تواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.

وی گفت که انتظار می‌رود حجم حمل و نقل انتقال کالاهای روس تا سال ۲۰۳۰ دو برابر بشود.

بلوسوف طی سخنانی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجمع اقتصادی اوراسیایی گفت که اهمیت کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال - جنوب و دیگر مسیرهای جایگزین به خاطر تغییر سمت و سوی بازارهای جهانی به سوی چین، آسیای جنوب شرق و خلیج فارس د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال افزایش است.

وی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سخنان خود گفت: زیرساخت‌های کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شده‌اند، دیگر نمی‌تواند نیازهای جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برآورده کنند.

این مقام روس تأکید کرد که کریدور شمال - جنوب می‌تواند یک رقیب جدی برای کانال سوئز باشد.

بلوسوف تاکید کرد: کانال سوئز هم‌اکنون تنها مسیر اتصال آسیا به اروپا ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز طریق آب‌های عمیق است و چنین انحصاری می‌تواند برای اقتصاد جهانی مخاطره‌آمیز باشد.

وی برای اثبات مدعای خود حادثه سال ۲۰۲۱ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کرد که یک کشتی کانتینربر ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مسیر خود منحرف شد و کانال سوئز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حدود یک هفته بست و تبعات ادامه‌داری برای اقتصاد جهانی به بار آورد.

کریدور شمال - جنوب یک مسیر ترانزیت  ترکیبی ریلی - دریایی - جاده‌ای ۷۲۰۰ کیلومتری است که با عبور ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز هند،‌ ایران، آذربایجان،‌ روسیه، و آسیای میانه به اروپا می‌رسد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار