۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت:

شناور‌های خدمات‌رسان به سکو‌های نفتی دریایی بومی سازی می‌شود

مدیرکل صنایع دریایی و ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح بومی‌سازی شناور‌های خدمت‌رسان به سکو‌های نفتی دریایی در دستور کار است و هماهنگی‌های لازم برای ثبت سفارش به شرکت‌های تولید کننده انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۲۹

شناور‌های خدمت رسان به سکو‌های نفتی دریایی بومی سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سعید جعفری در نشست بررسی مشکلات صنایع شناور‌سازی در شرکت کشتی‌سازی شهید محلاتی بوشهر توجه به حل مشکلات صنایع دریایی و تولیدکنندگان واحدهای شناور‌سازی را یکی از اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: حل مشکلات صنایع دریایی از طریق صندوق توسعه ملی و بانک‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه صنایع راکد شناور‌سازی به چرخه تولید باز می‌گردند، گفت: در راستای برنامه‌ریزی ضمن حمایت ویژه برای فعال شدن صنایع راکد، ظرفیت واحدهای تولید شناور که زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌‌کنند به ظرفیت نهایی می‌رسند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور کمک به افزایش تولید شناور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا اطلس و بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان صنایع تولید و تجهیزات شناور تهیه شده است.

مدیرکل دفتر ریلی و صنایع دریایی وزارت صمت یکی از ظرفیت‌های مهم استان‌های ساحلی را ساخت شناور دانست و بیان کرد: با توجه به نقش مهم صنایع دریایی در اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی بنادر، حمایت از این واحدها در اولویت قرار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه طرح بومی‌سازی شناورهای خدمت‌رسان به سکوهای نفتی دریایی در دستور کار است خاطر نشان کرد: هم اکنون هر سکوی نفتی دریایی در اطراف خود چندین شناور برای ارائه خدمات دارد که بیشتر آنها خارجی هستند در حالی‌که امکان تولید داخلی آنها فراهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار