۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

رسیدگی به سوانح دریایی در غربی‌ترین منطقه آفریقا در حال بهبود است

اولین دوره آموزش ملی رسیدگی به سوانح دریایی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی با همکاری دولت گینه در کوناکری پایتخت این کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۷

رسیدگی به سوانح دریایی در غربی‌ترین منطقه آفریقا در حال بهبود است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس کنوانسیون‌های سازمان جهانی دریانوردی، کشور صاحب پرچم کشتی وظیفه دارد هر گونه تلفاتی را که بر روی هر یک از کشتی‌هایش رخ می‌دهد مطابق با مفاد کنوانسیون‌های مربوطه بررسی کند و یافته‌های خود را از طریق پلت فرم سیستم اطلاعات یکپارچه جهانی کشتیرانی (GISIS) به IMO گزارش دهد.

سازمان جهانی دریانوردی اولین دوره آموزش ملی رسیدگی و گزارش سوانح دریایی را  در کوناکری پایتخت گینه در آفریقای غربی  به صورت حضوری و با همکاری دولت گینه از زمان شیوع کووید-۱۹ (۱۰ تا ۲۱ اکتبر) برگزار کرد.

هدف از این آموزش، تقویت و افزایش هماهنگی تلاش کشور‌های عضو IMO در توسعه قابلیت‌های رسیدگی به سوانح دریایی، به عنوان بخشی از یک برنامه اقدام جامع و جهانی؛ برای بهبود ارزیابی میزان سوانح و حوادث دریایی است. این آموزش به مدت دو هفته و با حضور دو مشاور خارجی و یک افسر IMO در سطح بالایی انجام شد.

در پایان این دوره آموزشی  ۲۲ شرکت کننده حاضر در دوره که از ادارات دریایی و صنایع گینه بودند می‌­توانند به عنوان عناصر کلیدی در بررسی سوانح دریایی با راه‌اندازی و اجرای استاندارد‌های اجباری، شناسایی خطرات، عناصر انسانی، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش‌های حوادث ایفای نقش کنند.

در ادامه این دوره آموزشی ارزیابی و بازخورد‌های دریافت شده از سخنرانان و شرکت کنندگان در خصوص بهبود‌های بیشتر در مواد برنامه موجود در مورد بررسی سوانح دریایی برای ارائه بهتر آموزش­های آینده پرداخته شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار