۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

خط سبز دریایی در مازندران ایجاد می‌شود

خط سبز دریایی در مازندران ایجاد می‌شود
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان این که مازندران با ۲۰ ابرتهدید روبرو است، فاضلاب‌ها و جنگل‌های هیرکانی را از جمله تهدید‌ها بیان کرد.
کد خبر: ۹۴۱۱۶

به گزارش مانا، حمید بخشی پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران تسهیل مدیریت بحران را از جمله وظایف سازمان پدافند غیرعامل ذکر کرد و افزود: طی دو سال اخیر چهار رکن اساسی به تشکیلات سازمان پدافند غیرعامل در استان‌ها اضافه شد که شورای پدافند از جمله آن است.

وی همچنین از شکل گیری ۱۱ کارگروه تخصصی در استان و عضویت دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان شورای پدافند غیرعامل تشکیل و فعال شده است.

وی تهدید زیستی را از مهمترین مسائل در استان بیان کرد و گفت: همچنین به دلیل ضریب نفوذ اینترنت، تهدیدات سایبری مهمترین مسائل مورد بحث است و جزو استان‌هایی در معرض تهدیدات پرتابی نیستیم.

بخشی با بیان اینکه تهدیدات شیمیایی در استان حداقلی است، افزود: در حوزه سایبری ۸۵ درصد تهدیدات در سطح اول محسوب می‌شود و کارشناسان بر آن اشراف دارند و در سطح دو سایبری، معمولاً به روزرسانی سایت‌ها و غیره کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران از ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: بیش از هزار عنوان دارایی واجد ارزش در استان ممیزی و سطح بندی و در ۵۳۲ عنوان رده بندی شده است از این رو نیازمند کاربست جدی در حفاظت از آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه با حدود ۲۰ مورد ابرتهدید در استان مواجه هستیم، فاضلاب‌های شهری و آلایندگی پساب‌ها، جنگل‌های هیرکانی، آلودگی خاک را از جمله ابرتهدیدها ذکر کرد و در طرح جامع پدافند غیرعامل کاهش و رفع تهدید مطرح است و در این سند ۴۲ عنوان سند انتظار در قالب ۱۰ موضوع گنجانده شده است.

بخشی با اشاره به نبود سیلوی غلات در غرب استان برنامه ریزی برای ایجاد این سیلو را با کمک دستگاه‌های متول از جمله برنامه بیان کرد و گفت: ایجاد خط سبز دریایی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی، غله، جهاد کشاورزی، گمرک و غیره جزء برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران یادآور شد: با راه اندازی این خط سبز دریایی در زمان بحران می‌توانیم گندم و اقلام مورد نیاز را از شرق به غرب استان منتقل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار