۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

بازدید معاون وزیرامور خارجه از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار بازدید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۱۰

بازدید معاون وزیرامور خارجه از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مهدی صفری در جریان این بازدید بر توسعه تجارت دریایی این سه بندر با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

وی گفت: دولت در حال رایزنی برای حذف روادید برای تجار و بازرگانان ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق است که با این گام، بنادر خوزستان می توانند نقش آفرینی کنند.

صفری همچنین در بازدید از آبراه اروندرود در خصوص رعایت مسایل زیست محیطی توسط طرف عراقی گفت: تذکراتی به کشور عراق برای رعایت مسایل زیست محیطی به ویژه در اروند رود داده خواهد شد زیرا رعایت نکردن آن در صید و صیادی مشکل آفرین خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه خواستار رفت و آمد مسئولان خوزستان به بندر بصره عراق شد و ادامه داد: این رفت و آمدها در تمامی حوزه‌ها باید انجام شود تا بتوان نقش پررنگ تری در بازار عراق و صادرات محصولات به این کشور داشته باشیم.

صفری بیان کرد: در هفته‌های آینده چند هیئت در حوزه کشتیرانی و دانشگاه عازم عراق خواهند شد تا موانع گسترش روابط و همکاری در این زمینه‌ها بررسی و برطرف شود و زمینه برای توسعه تجارت دریایی با این کشوربرداشته شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در خصوص راه آهن شلمچه - بندر بصره نیز گفت: اقدامات اولیه از سوی طرف ایرانی انجام گرفته و با تملک املاکی در بخش عراقی، این پروژه زودتر به پایان خواهد رسید.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین از بندرگاه خرمشهر بازدید و بر اجرای پروژه های توسعه این بندر تاکید کرد.

وی همچنین از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند بازدید و با مدیرعامل این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار