۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

سهم ۵۸ درصدی بندر امیرآباد در تخلیه و بارگیری کالای بنادر شمالی

سهم ۵۸ درصدی بندر امیرآباد در تخلیه و بارگیری کالای بنادر شمالی
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه سهم این بندر از عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمالی طی شش ماهه نخست امسال معادل ۵۸ درصد بوده است، گفت: از ابتدای فعالیت بندر امیرآباد تا پایان شهریور ۱۴۰۱، معادل ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۱۰۲
به گزارش مانا، محمدعلی سعیدی‌پور با اشاره به اینکه طی نیمسال نخست سال جاری حجم عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی در بندر امیرآباد معادل یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۵۱۸ تن بود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می دهد، اظهار داشت: سهم بندر امیرآباد در بنادر شمالی در بخش حجم عملیات تخلیه و بارگیری طی مدت مذکور معادل ۵۸ درصد بوده است. 
تخلیه و بارگیری کانتینری 
وی ادامه داد: در بخش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز بندر آمیرآباد با دو هزار و ۴۸۳ TEU رشد ۵۷ درصدی را نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته تجربه کرده است. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه ایمنی بندری امیرآباد طی مدت مذکور رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرده است، عنوان کرد: مجموع حوادث بندری در امیرآباد کاهش ۱۸,۵ درصدی را نشان می دهد و در بخش ایمنی دریایی نیز شاهد رشد ۵ درصدی طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. 
سرمایه گذاری بخش خصوصی در ۴۴ پروژه
سعیدی‌پور افزود: در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز پروژه های در حال بهره برداری به ۳۰ مورد می رسد و تعداد پروژه های در حال ساخت نیز ۱۴ عدد است و در مجموع کل پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی ۴۴ مورد می شود که مبلغ آن حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. 
اعلام مهمترین اقدامات در بندر امیرآباد 
وی همچنین به اهم اقدامات صورت گرفته در بندر امیرآباد اشاره و بیان کرد: تعمیرات اساسی و زیرآبی ۸ فروند شناور عملیاتی بندر، راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، آغاز احداث جایگاه سوخت در بندر و آغاز اجرای تعمیرات سه دستگاه جرثقیل استراتژیک بندری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است. 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی برای شناورهای خدماتی و مرکز  MRCC، پلاک زنی قایق ها و شناورهای منطقه تحت پوشش بندر امیرآباد و نیز انعقاد و واگذاری آب توازن به بخش خصوصی به عنوان اولین بندر در شمال کشور از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در بندر امیرآباد طی شش ماهه نخست سال جاری است. 
سعیدی پور با اشاره به  انجام ۵ مورد عملیات هیدروگرافی به مساحت ۳ میلیون و ۹۰۹ هزار متر مربع و ارائه خدمات در حوزه مذکور به تمامی بنادر شمالی، اظهار داشت: مطالعه و طراحی نرم افزار راهنمایی هوشمند کشتی ها با رویکرد عملیاتی سازی در تمامی بنادر کشور، خرید و عملیاتی سازی دستگاه قابل حمل ناوبری راهنمایی (P.P.U) جهت استفاده راهنمایان بندر برای اولین بار در تمام بنادر کشور و راه اندازی ۴ بویه مجازی در کانال دسترسی بندر از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در بندر امیرآباد تا پایان نیمسال نخست سال جاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار