۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

بهره برداری از پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر ۲۵ آبان ماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر ۲۵ آبان ماه جاری آماده بهره‌برداری می‎‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۸۳

بهره برداری از پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر ۲۵ آبان ماه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه پروژه پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر در دو بخش دریایی و سالن پایانه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بخش دریایی این پروژه به اتمام رسیده و اکنون آماده پهلوگیری کشتی‎‌های مسافربری است.

وی ادامه داد: بر این اساس کشتی‌ها با طول ۱۵۰ متر و با درافت ۷ متر می‌توانند در این بندر مسافری پهلوگیری نمایند.  

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در بخش بهسازی سالن نیز پروژه همزمان با هفته دولت آغاز شد که پیشرفت فیزیکی آن اکنون مطلوب ارزیابی می‎شود.

شکیبی نسب گفت: اعتبار اولیه برای سالن پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر ۷۰ میلیارد تومان است که بخش نخست بهسازی مربوط به پیش از بازی‎‌های جام جهانی است و بخش دیگری از آن نیز شامل بهسازی در محوطه و اطراف بعد از جام جهانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی بخش دریایی پروژه یاد شده، ادامه داد: پروژه پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر تا ۲۵ آبان آماده بهره ‎برداری خواهد شد تا ورود و خروج مسافران برای جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر در پایانه انجام شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در بحث ورود و خروج مسافر در پایانه بوشهر نیز نشست هماهنگی نیز با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده و پروسه تامین تجهیزات مرتبط با دستگاه‎‌ها جهت استقرار در پایانه در حال انجام است.

وی گفت: برای فعالیت کشتی بار و مسافر در مسیر بوشهر – قطر کار‌های مقدماتی آن در حال انجام است که تا از ۲۵ آبان امکان خدمات دهی به مسافران فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار