۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

رئیس سازمان شیلات ایران: خوزستان قطب مهم شیلاتی ایران است

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خوزستان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور است گفت: خوزستان از کلکسیون پرورش آبزیان برخوردار است و مدیریت کلان استان باید پای کار بیاید تا این صنعت اشتغال زا به جایگاه اصلی خود برسد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹

رئیس سازمان شیلات ایران: خوزستان قطب مهم شیلاتی ایران است

به گزارش خبرنگار مانا، سیدحسین حسینی در بازدید از مزارع پرورش ماهیان گرمابی خوزستان با تأکید بر استاندارد سازی تولیدات آبزی پروری جهت توسعه صادرات گفت: خوزستان پیشرو در سرانه مصرف آبزیان است.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: اگر ما بخواهیم یک کشور در حال توسعه و تولید محور داشته باشیم، برای تحقق این مهم باید پتانسیل و ظرفیت‌های شیلاتی استان خوزستان در اقصی نقاط استان شناسایی و به کار گرفته شوند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه صادرات و تقویت بازار داخلی با دیپلماسی فعال در وزارت جهادکشاورزی در دستور کار است، از صادرات مستقیم محصولات آبزی به بازار بزرگ چین خبر داد و گفت: پیرو تفاهم نامه اخیری که بین وزارت جهادکشاورزی با وزیر کشاورزی کشور روسیه منعقد شد امکان راهیابی ترکیب گونه‌ای پرورشی آبزیان و صید دریایی به صورت مستقیم به بازار این منطقه فراهم شده است و ظرف یک ماه آینده بازدید سازمان دامپزشکی کشور روسیه به ایران برای ریجستری کردن صادرات صورت می‌گیرد که شرکت‌های تولید کننده و فرآوری کننده بتوانند به این بازار دستیابی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی امکان تولید چهار هزار و ۵۰۰ تُن ماهی خاویاری در قفس در سد کارون ۳، ظرفیت بسیار بزرگی است ادامه داد: هم اکنون ماهیان خاویاری که به عنوان یکی از ارزشمندترین گونه‌ها به لحاظ گوشت و خاویار محسوب می‌شود و به عبارتی پرچم شیلات ایران است که در ۲۲ استان پرورش داده می‌شود و در سد کارون ۳ نیز اقدامات مطالعاتی به منظور پرورش این گونه در حال انجام است.

رئیس سازمان شیلات ایران یادآور شد: ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ تُن ماهی قزل‌آلا فقط در سد کارون ۳، یک هزار و ۵۰۰ تُن در چشمه‌ها و ۲۲ هزار تُن در رودخانه‌ها شناسایی شده است.

حسینی به حمایت ویژه استاندار خوزستان از شیلات اشاره کرد و گفت: با تشکیل شورای عالی راهبردی شیلات طی دو هفته آینده با حضور استاندار خوزستان، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، کارشناسان و متخصصان روند عملیاتی شدن این طرح‌ها و ظرفیت‌ها تسریع پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار