۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
رئیس سازمان شیلات ایران:

صادرات شیلات به کشور‌های روسیه، چین و عراق تسهیل شود

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صادرات شیلات به سه کشور روسیه، چین و عراق باید تسهیل شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۸

صادرات شیلات به کشور‌های روسیه، چین و عراق تسهیل شود

به گزارش خبرنگار مانا، سیدحسین حسینی در آیین برداشت ماهی باس دریایی از سه مزرعه پژوهشی آبادان افزود: موانع موجود برای صادرات شیلات به این سه کشور که مهمترین مشتریان ما هستند باید برطرف شود و سهم خود را در بازار این کشورها به دست آوریم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع امنیت پایدار و خود اتکایی در حوزه غذا یکی از موضوعات مهم کشور با توجه به جمعیت محسوب می شود، افزود: ایران در حالی‌که با کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کند ولی فعالیت‌ها نشان از این است که آبزی پروری برای پیشرفت در حوزه غذایی یک موضوع مهم به شمار می‌رود.
رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: خوزستان در حوزۀ تولید غذا می‌تواند سهم بسیار به سزایی داشته باشد و این امر فرصتی برای توسعه شیلات است.
حسینی تأکید کرد: سواحل دریایی و رودخانه‌های مستعد نشان از آینده روشن خوزستان در حوزه آبزی پروری است و طبق شاخص‌های جهانی شرایط لازم برای خوزستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تحقیق و پژوهش وجود دارد، افزود: دانش بنیان کردن صنعت در پروژه‌هایی همچون شیلات بی‌شک شرایط مناسبی برای توسعه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: آبزی پروری در کنار نخیلات ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران منطقه است، بازار شیلات نیرو محرکه تولید است و نیاز داریم تا اطلاعات آبزی پروری این استان به سایر کشور به اشتراک گذاشته شود.
حسینی افزود: دیپلماسی فعال وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت صمت و وزارت خارجه سبب شده تا اتفاقات خوبی به ویژه در بازارهای چین و روسیه رخ دهد؛ البته بازارعراق برای ما مهم است و باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط صادرات شیلات به این کشورها تسهیل شود.
وی تصریح کرد: تفکر جهادی در مقاطع مختلف کشور به کمک نظام جمهوری اسلامی ایران آمده و همین تحول در بخش غذا باید پای کار بیاید.
حسینی ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک کشور در حال توسعه و تولید محور داشته باشیم، برای تحقق این مهم باید یک روستای تولیدمحور وجود داشته باشد که پتانسیل و ظرفیت‌های شیلاتی استان خوزستان در اقصی نقاط استان شناسایی و به کار گرفته شوند.
وی به چشم انداز برنامه تحولی و تولید دو برابری تولید پروتئین آبزیان در صنعت شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ذخایر تحت فشار صید باید به سمت حوزه آبزی پروری پیشروی کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران در پایان وضعیت سرانه مصرف آبزیان در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوزستان بالاترین میانگین مصرف آبزیان را دارد که می‌تواند این موضوع را در کل کشور توسعه داد. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار