۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

چهار آب شیرین‌کُن جدید در شهر‌های ساحلی خوزستان ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از برنامه این شرکت برای ساخت چهار دستگاه آب شیرین‌کُن جدید در شهر‌های ساحلی خرمشهر، مینوشهر، هندیجان و آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۰

چهار آب شیرین کن جدید در شهر‌های ساحلی خوزستان ساحته می‌شود

محمدرضا کرمی نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این آب شیرین‌کُن‌ها با مجموع ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب برای تامین پایدار آب آشامیدنی این شهر‌ها در افق ۲۰ ساله احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه جانمایی و مجوز ساخت این آب شیرین‌کُن‌ها از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ شده است افزود: اعتبار ساخت این آب شیرین کن‌ها ۸۰۰ میلیارد ریال است که توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: احداث مجتمع‌های آب شیرین‌کُن در این شهر‌ها بر اساس راهبرد و چشم انداز وزارت نیرو به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأمین آب از سامانه‌های موجود منطقه‌ای را راهبرد وزارت نیرو و آبفای کشور دانست و ادامه داد: بر اساس این راهبرد بهره گیری از صنعت شیرین‌سازی آب در کنار سایر سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی نژاد اظهارداشت: ساخت این مجتمع‌های آب شیرین کن به زودی به مناقصه خواهد رفت و طبق برنامه این آب شیرین‌کُن‌ها در مدت دو سال به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش مانا، اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان با کمبود و کیفیت نامرغوب آب آشامیدنی روبه‌رو هستند که در تابستان، این وضعیت تشدید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار