۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

افزایش ۱۳۵ درصدی جابه‌جایی بار در کریدور شمال جنوب تا سال ۲۰۳۰

افزایش ۱۳۵ درصدی جابه‌جایی بار در کریدور شمال جنوب تا سال ۲۰۳۰
طبق برنامه ریزی ها، جابه‌جایی کالا در کریدور شمال- جنوب تا سال‌های آینده افزایش ۱۳۵ درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۶۷

 به گزارش مانا، میخایل میشوستین نخست وزیر روسیه در جلسه توسعه زیرساخت‌های RF (فدراتیو روسیه) در حوزه عملیاتی شرق در این باره گفت: طبق یک سناریوی پایه گذاری شده، جابه‌جایی بار در کریدور شمال - جنوب به وسیله تمامی گونه‌های حمل و نقلی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با ۱۳۵ درصد رشد به حدود ۳۲.۵ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

بیانیه این نشست در وب سایت رسمی دولت روسیه موجود است.

همچنین نخست وزیر مشوستین اشاره کرد: در بحبوحه تحریم‌ها، دولت با ایجاد مسیر‌های حمل و نقلی جدید (در درجه اول، کریدور‌هایی به مناطق شرقی و دریای سیاه - آزوف و همچنین محور شمال - جنوب) از تجارت حمایت می‌کند.

یک برنامه اقدام جامع برای توسعه لجستیک صادراتی و وارداتی جدید در نظر گرفته شده است.

هدف گذاری برای احداث زیرساخت‌های پیچیده می‌باشد. تمامی نقشه‌های مسیر‌های حمل و نقلی تا سال ۲۰۳۰ با منابع مالی بیش از ۴.۵ تریلون روبل پوشش داده خواهند شد که ۳۰۰ میلیارد روبل آن از محل بودجه فدرال تامین خواهد شد.  

نخست وزیرروسیه در ادامه افزود: ظرفیت کل حوزه عملیاتی شرق در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶۰ میلیون تن خواهد بود، همچنین در نزدیکی بنادر آزوف - دریای سیاه به بیش از ۱۲۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد که رئیس جمهور روسیه افزایش ظرفیت راه آهن بایکال آمور تا سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون تن را وظیفه خود می‌داند.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه هنگام سخنرانی در نشست عمومی دومین مجمع اقتصادی خزر در اوایل اکتبر ۲۰۲۲ گفت که کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب (ITC) دارای پتانسیل دوبرابر کردن ترافیک باری خود تا سال ۲۰۳۰ در قیاس با ۱۴ میلیون تن بار جابجا شده ۲۰۲۱ است.

کریدور بین المللی شمال - جنوب محوری به درازای ۷۲۰۰ کیلومتر است که از سن پترزبورگ شروع شده و با گذر از بنادر ایران به بنادر هند ختم می‌شود.

کریدور شمال - جنوب دارای یک شاخه شرقی - غربی است که هر دو در سراسر ایران به اجرا در می‌آیند. بخش غربی از طریق رشت (جاده ای) و بخش شرقی نیز از طریق راه آهن خواهد گذشت.  

نقطه پایانی در ایران،  بندرعباس است که از آنجا می‌توان محموله را از طریق دریا به هند تحویل داد.

در ضمن، شاخه غربی از جمهوری آذربایجان و شاخه شرقی نیز از قزاقستان و ترکمنستان عبور می‌کند. همچنین امکان انتقال مستقیم کالا از روسیه به ایران از طریق دریای خزر وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار