۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

امسال ۸۵ نفر در آب‌های مازندران غرق شدند/ نجات هزار و ۲۵۷ نفر از خطر غرق شدگی در دریای خزر

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از غرق شدگی ۸۵ نفر از ابتدای خرداد ماه تاکنون در آب‌های دریای خزر و رودخانه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۵۵

امسال ۸۵ نفر در آب‌های مازندران غرق شدند/ نجات هزار و ۲۵۷ نفر از خطر غرق شدگی در دریای خزر

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه، ۸۵ گردشگر در آب‌های استان مازندران در دریای خزر دچار غرق شدگی شده‌اند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۳ نفر در دریای خزر غرق شده بودند، افزود: این میزان غرق شدگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.
وی خاطرنشان ساخت: نکته مهم در تفاوت غرق شدگی‌ها این است که سال گذشته حدود سه میلیون نفر گردشگر به استان وارد شده بود، اما آمار رسمی امسال ۷۵ میلیون نفر است که این امر حاکی از تلاش ناجیان غریق برای نجات جان گردشگران است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، امسال هزار و ۲۵۷ نفر گردشگر توسط ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات داده شدند.
وی بیان داشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثر غرق شدگی‌ها در بین ساعات هشت صبح تا هشت شب و در زمان عدم حضور ناجیان غریق به وقوع پیوسته است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، یادآور شد: آمار‌ها حاکی از آن است که بیشترین غرق شدگی‌ها در شهرستان‌های محمود آباد، نوشهر، چالوس و عباس آباد به وقوع پیوسته است.
وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: شهرستان محمود آباد به دلیل برخورداری از نوار ساحلی گسترده‌تر در مقایسه با سایر شهرستان‌های ساحلی استان در بیشتر مواقع بیشترین میزان غرق شدگی را به خود اختصاص می‌دهد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان داشت: از سوی دیگر شهرستان‌های نوشهر، چالوس و عباس آباد به دلیل جذب بیشترین میزان گردشگر در استان نیز آمار غرق شدگی بیشتری را بعد از محمود آباد به خود اختصاص می‌دهند.
رجبی با اشاره به وجود ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوارساحلی استان مازندران، تصریح کرد: ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد از ابتدای خرداد ماه تا دهه اول مهر ماه در خدمت گردشگران بودند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران با اشاره به فعالیت ۲۷ طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی این استان گفت: به منظور افزایش خدمات رسانی و کاهش آمار غرق شدگان به زودی هشت طرح دیگر در نقاط مختلف ساحلی مازندران به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان مازندران به طول ۷۲۰ کیلومتر، ایجاد شرایط امن برای شنای گردشگران را یکی از مهمترین مواردی دانست که در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است.
به گفته وی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های سالم سازی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان با همکاری فرمانداری‌ها شهرستان‌های ساحلی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی امسال انجام شده است تا شاهد کمترین میزان غرق شدگی باشیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفته‌های خود با اشاره به شناسایی ۴۲۰ نقطه حادثه خیز در دریای خزر، اظهار داشت: به همین منظور در راستای جلوگیری از غرق شدگی‌ها و کنترل گردشگران، امسال هزار و ۲۰۰ نفر ناجی در طرح‌های سالم سازی و نیز نقاط حادثه خیز استقرار یافتند.
رجبی با تاکید بر اینکه فقط یک ماه حقوق ناجیان پرداخت نشده است، گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته به زودی حقوق تمام ناجیان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار