۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

اتمام پروژه ساخت بندر صیادی بندر عباس تا پایان امسال

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از اتمام نهایی پروژه ساخت بندر صیادی بندر عباس با صرف ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۳۷

اتمام پروژه ساخت بندر صیادی بندر عباس تا پایان امسال

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه پروژه ساخت بندر صیادی بندر‌عباس جزء یکی از ۹ پروژه احداث بنادر صیادی محسوب می‌شود از اتمام نهایی این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه بندر صیادی بندر عباس ۲۵ میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار این مبلغ تخصیص و هزینه خواهد شد.
به گفته وی، تکمیل روشنایی بندر و نیز تکمیل موج شکن از جمله اقداماتی است که امسال در بندر صیادی بندر عباس انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: پروژه ساخت بندر صیادی بندرعباس شامل ساخت اسکله شناور قایق‌ها، برای تخلیه صید نیز احداث پارک شناور قایق‌ها به طول ۵۰۰ متر مربع، ایجاد روشنایی روی موج شکن‌ها به طول ۱۶۰۰ متر شامل نصب تیر‌های چراغ برق روشنایی روی موج شکن‌های اصلی و فرعی و آسفالت محوطه محدوده قایق‌ها به طول ۳۰۰۰ متر مربع است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: همچنین ساخت موج شکن‌های اصلی و فرعی به طول ۱۶۰۰ متر، اسکله بتن و سایبان به طول ۲۵۰ متر، لایروبی به حجم ۲۸۰ هزار متر مکعب، ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی به طول ۴۵۰ متر مربع و نیز محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع از دیگر ویژگی‌های بندر صیادی بندرعباس محسوب می‌شود.
به گفته سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عملیات ساخت بندر صیادی بندر‌عباس بر اساس طرح جامع بنادر صیادی کشور در حال انجام است.
بهشتیان با اشاره به اینکه این بندر از بهره اقتصادی لازم برای بخش خصوصی برخوردار است، بیان داشت: بر این اساس مدیریت نگهداری و بهره بردای از این بندر صیادی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار