۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

چشم انداز کاهش سود شرکت‌های بزرگ کانتینری در سال ۲۰۲۲

میزان سود پیش‌بینی شده برای شرکت‌های بزرگ کانتینری برای سال ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۴۰۳۵

چشم انداز کاهش سود شرکت‌های بزرگ کانتینری در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ موسسه مالی و بانکی HSBC طی گزارشی اعلام کرد: میزان کاهش سود شرکت‌های بزرگ کانتینری در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حدود ۸۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.

"پاراش جین" رئیس تحقیقات کشتیرانی، بنادر و حمل‌و‌نقل آسیا در این زمینه گفت: این پیش‌بینی‌ها به دور از منفی بودن دیدگاه تحلیلگران اعمال می‌شود و متأسفانه در حال حاضر زمان سقوط نرخ‌های نقدی بسیار سریعتر از آنچه انتظار داشتیم، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه هر هفته شاهد کاهش نرخ‌های کانتینری به حدود ۷.۵ درصد هستیم، گفت: در حال حاضر نرخ‌های نقدی حمل کانتینر  بسیار کمتر از نرخ‌های قراردادی است که در آغاز سال ۲۰۲۲ منعقد شده است.

وی افزود: با این سرعت و کاهش ۷.۵ درصدی نرخ‌های نقدی در هفته ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ نرخ‌های نقدی به میانگین نرخ‌ها در سال ۲۰۱۹ برسد.

در ادامه این گزارش پژوهشی آمده است: احتمال دارد فعال شدن مجدد ظرفیت‌ها و انعقاد قرارداد‌های بلند مدت به داد شرکت‌های کشتیرانی برای جلوگیری از کاهش نرخ‌ها برسد و نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری تثبیت شود، اما نمی‌توان این پیش‌بینی‌ها را تضمین کرد.

شایان ذکر است بر اساس پیش‌بینی مؤسسه تحقیقاتی اکسنتا که در آگوست ۲۰۲۲ صورت گرفته قرارداد‌های بلندمدت کمک خواهند کرد ۱۰ خط کشتیرانی به رکورد سود ۲۵۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ برسند.

ناگفته نماند شرکت‌های حمل‌و‌نقل بزرگ کانتینری در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۰ میلیارد دلار سود خالص عملیاتی دست یافتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار