۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

کنترل آلودگی‌های خلیج فارس با پایش برخط پساب صنایع پتروشیمی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم بهبود مدیریت محیط زیستی صنایع پتروشیمی در راستای کنترل آلودگی‌های دریایی، گفت: پایش مستمر و برخط خروجی پساب صنایع پتروشیمی به عنوان مهمترین راهکار و پیشنهاد موثر به وزارت نفت ارائه شده است.
کد خبر: ۹۴۰۳۴

کنترل آلودگی‌های خلیج فارس با پایش برخط پساب صنایع پتروشیمی

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر کنترل آلودگی‌های خلیج فارس ناشی از فعالیت صنایع نفتی و پتروشیمی گفت: یکی از مهمترین موارد مستلزم پیگیری توسط محیط زیست از وزارت نفت، موضوع آلودگی دریا ناشی از پساب صنایع پتروشیمی است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در این خصوص گزارش‌های مفصلی در خصوص لزوم بهبود مدیریت محیط زیستی صنایع پتروشیمی توسط معاونت محیط زیست دریایی تهیه و به وزارت نفت گزارش شده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین طی گزارش‌های تهیه شده، پایش مستمر و برخط خروجی پساب صنایع پتروشیمی به عنوان مهمترین راهکار و پیشنهاد موثر به وزارت نفت ارائه شده است.
ذالجودی بیان داشت: بر این اساس وزارت نفت موظف است هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات موجود که باعث آلودگی خلیج فارس می‌شود اقدامات مؤثر را انجام دهد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: سازمان محیط زیست نیز تا انجام کامل اقدامات عملی توسط وزارت نفت، نظارت و بازدید‌های میدانی خود را بر عملکرد صنایع و پتروشیمی به طور مکرر خواهد داشت.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه آلودگی نفتی سواحل خلیج فارس را تهدید می‌کند، بیان داشت: این تهدید بیشتر از خطوط نفتی، کشتیرانی، فاضلاب و آب توازن ناشی می‌شود که در مدت یک سال گذشته اقدامات خوبی برای کنترل این امر انجام شده است.
وی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی خلیج‌فارس چند سناریو تعریف کردیم از جمله اینکه اگر تحریم‌ها ادامه یابد در نظر داریم برای برون رفت از آن تفاهم نامه‌ای با راپمی و میمک داشته باشیم تا به ما کمک کنند.
ذوالجودی اذعان داشت: به همین منظور در این خصوص، پیشنهاد را با وزارت نفت مطرح کرده‌ایم که بتوانیم با همکاری این وزارتخانه اقدامات مؤثری در راستای کنترل آلودگی‌های خلیج فارس در کنار همکاری‌ای بین‌المللی انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار