۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

بهبود عملکرد در حوزه خزر نیازمند تلاش بیشتر

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره بر مخاطرات پیش آمده در طول سالها و فقدان استفاده درست از ظرفیت های حوزه خزر، حفظ برنامه ریزی در کنار پایش مستمر و افزایش گستره دید ها در این حوزه را از اقدامات حیاتی برشمرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۳

بهبود عملکرد در حوزه خزر نیازمند تلاش بیشتر

 به گزارش مانا، احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کشتیرانی دریای خزر و جلسه با مدیرعامل جدید این مجموعه به همراه مدیرکل بندر و مدیر کل گمرک استان گیلان گفت : ما در بحث های مختلف اعم از انرژی، کشتیرانی، بازرگانی و..‌. کارنامه قابل دفاعی نداریم این موضوع علت‌هایی نیز دارد و متغیر‌های بیرونی هم قابل چشم پوشی نیستند، خود کشور‌های CIS  قدمتی کمتر از سه دهه دارند.

وی با اشاره بر جهانبینی اقتصادی درحوزه خزر افزود: بعد از اتحاد جماهیر شوروی تا کشور‌های تازه استقلال یافته بتوانند آن شاکله مدنظر را پیدا کنند زمان زیادی برد و درحال حاضر ساختار داخلی مخاطرات خاص خودشان را دارند و در حوزه تجارت اما همزبانی خودشان را حفظ کردند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره بر مشکلات داخلی موجود نیز گفت: به نسبت متغیر‌های بیرونی ما در داخل نیز مشکلاتمان بیشتر بوده و با توجه به ظرفیت های ایجاد شده به موازات تحولات اخیر جهانی ما باید برنامه ریزی ها و طرح ریزی‌های بسیاری انجام می دادیم که متاسفانه این کار انجام نشد.

دنیامالی بیان کرد: ما در این حوزه واقعاً کارکرد قابل دفاعی نداشتیم، و ما بدنبال این هستیم که در چند بخش حوزه خزر پویا تر باشیم، وقتی در مورد حوزه خزر صحبت می کنیم از بندرانزلی تا نکا مدنظر است، این موضوع قابل درک نیست که چرا یک بندر صیادی در آستارا به یک بندر بازرگانی تبدیل شده است که در حال حاضر هم آن فضا رسوبگیر شده و مخاطرات فراوانی دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اهمیت افزایش شناور‌ها در این بخش گفت : در حوزه خزر چند اقدام باید انجام شود که یک بخش متوجه کشتیرانی خزر خواهد بود و دیگری بخش خصوصی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و تعداد شناور‌های بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار