۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

موافقت اصولی با احداث تاسیسات آب‌شیرین‌کن در بندر بحرکان هندیجان

موافقت اصولی طرح احداث تأسیسات آب شیرین‌کن در بندر بحرکان هندیجان پس از تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۴

موافقت اصولی با احداث تاسیسات آب‌شیرین‌کن در بندر بحرکان هندیجان

به گزارش خبرنگار مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدرالله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل ضمن اعلام این خبر بیان داشت: این پروژه با ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای تأمین بخشی از آب شرب هندیجان، زهره، ماهشهرو بندر امام خمینی اجرا  می‌شود.

وی در ادامه افزود: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر بر ساخت و بهره‌برداری از سازه‌ها و تأسیسات ساحلی، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوز‌های ساخت و بهره‌برداری این طرح پس از ارائه مدارک و اخذ استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط صادر خواهد شد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوز‌های لازم جهت احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی تأکید می‌کند، بیان کرد: صدور این مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می‌توانند به پروژه‌ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز نموده‌اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند.

اغلب مناطق ساحلی خوزستان با کمبود آب شرب رو‌به‌رو هستند از همین رو طرح احداث آب شیرین کن در بیشتر این مناطق در دستور شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار