۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

کاهش ۵۰ درصدی نرخ حمل کانتینر از هند به آسیا، اروپا و آمریکا

نرخ قرارداد‌های جابه‌جایی کانتینر از هند به چین، سنگاپور، هنگ کنگ، آمریکا و اروپا در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست ۲۰۲۲ بین ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۸۱

کاهش ۵۰ درصدی نرخ حمل کانتینر از هند به آسیا، اروپا و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از فدراسیون سازمان‌های صادرات هندوستان FICO، نرخ جابه‌جایی کانتینر از هند به کشور‌های آسیایی و اروپایی  و آمریکا همچنان رو به کاهش است.

در بیانیه صادر شده از سوی فدراسیون سازمان‌های صادرات هندوستان FICO آمده است در مسیر‌های رفت و برگشت به این کشور تجارت کاهش یافته و فدراسیون کاهش شدید ۵۰ درصدی نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینر در مسیر‌های رفت و برگشت به  کشور‌های آمریکا، اروپا و آسیا را تایید کرده است.  

در این ارتباط کاهش تقاضا و پایین آمدن قدرت خرید و همچنین بالا بودن موجودی انبار‌ها از جمله علت کاهش نرخ‌های کانتینری در این مسیر‌ها مطرح شده است.

در ادامه این گزارش آمده است میانگین نرخ‌های قراردادی که توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری از هند به شانگ‌های و تیانجین چین منعقد می‌شود در حال حاضر ۳۵۰ دلار به ازای هر کانتینر ۲۰ فوتی و ۴۵۰ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی است که این ارقام در ماه آگوست به ترتیب ۵۰۵ دلار و ۸۱۰ دلار بود.

 از سوی دیگر نرخ حمل‌و‌نقل جعبه کانتینر از هند به سنگاپور به ازای هر کانتینر ۲۰ فوتی از ۵۰۰ دلار به ۲۵۰ دلار و کانتینر ۴۰ فوتی از ۸۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسیده است.

میانگین محموله‌های کانتینری از هند به هنگ‌کنگ نیز به ازای هر کانتینر ۲۰ فوتی از ۸۱۰ دلار به حدود ۵۰۰ دلار در نوسان است.

نرخ جابه‌جایی کانتینر با قرارداد‌های کوتاه مدت از هند به آمریکا نیز در ماه آگوست ۷۹۳۷ دلار به ازای هر جعبه کانتینر ۲۰ فوتی و ۱۰۰۱۵ دلار برای کانتینر‌های ۴۰ فوتی بود که در ماه سپتامبر به ۷۱۳۷ دلار برای جعبه‌های ۲۰ فوتی و ۸۳۵۷ دلار به ازای جعبه‌های ۴۰ فوتی کاهش یافته است.

در پایان این گزارش آمده است نرخ حمل کانتینر از هند به روتردام هلند نیز که در ماه آگوست به ازای هر جعبه ۱۷۲۵ دلار بود  در سپتامبر به ۱۵۲۵ دلار و  کانتینر ۴۰ فوتی از ۱۹۰۰ دلار به ۱۷۰۰ دلار کاهش یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار