۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رغم ظرفیت مناسب دریایی در کشور، نتوانستیم از اقتصاد دریاپایه برای توسعه کشور سود ببریم، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران درصدد است نقش دریا و اقتصاد دریامحور را در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ پررنگ‌تر کند.
کد خبر: ۹۳۹۵۷
سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲
 
به گزارش مانا، محمد‌رضا  رضایی‌کوچی در مراسم روز جهانی دریانوردی تاکید کرد: اعتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این است که در دوره جدید، از همه ظرفیت‌های تقنینی کشور برای محور قرار دادن دریا برای هرگونه توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده مطلوب کنیم.
رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه مشکلات نیروی انسانی و چالش به کارگیری نیروهای متخصص در بدنه ارگان‌های دریایی باید به طور جدی برطرف و حل‌وفصل شود، خاطر نشان کرد: تا مادامی که سازمان تخصصی مثل سازمان بنادرودریانوردی درگیر مسائل کمبود نیروی متخصص و کاربلد دریایی و دریانوردی باشد، امکان دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه در لجستیک دریایی کشور به سختی و زمان‌بر خواهد بود.
رضایی کوچی با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، در تشریح مهم‌ترین اقدمات مجلس شورای اسلامی در راستای این برنامه و فرصت بزرگ گفت: در برنامه هفتم حتماً از دریا به عنوان دروازه ارتباطی با سایر کشورها استفاده خواهیم کرد.
به گفته نماینده مردم جهرم در مجلس، ایجاد زمینه‌های توسعه پایدار برای مسائل اقتصادی و اجتماعی در شهرهای ساحلی؛ توسعه ناوگان تجاری دریایی در منطقه؛ احداث زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه اقتصاد دریامحور و هماهنگ کردن نهادها و سازمان‌های مختلف برای تغییر نگرش از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریایی، دیگر اقدمات و برنامه‌های مجلس در برنامه هفتم توسعه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار