۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

شاخص حمل کانتینر ۵۸ در‌صد سقوط کرد

با کاهش ۹.۷ درصدی شاخص نرخ حمل کانتینر در بازار‌های جهانی طی هفته گذشته، از ژانویه ۲۰۲۲ تا کنون نرخ حمل و نقل کانتینری ۵۸ درصد پایین آمده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۱

شاخص حمل کانتینر ۵۸ در‌صد سقوط کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش سایت خبری Seatrade Maritime برای چهارمین هفته متوالی نرخ حمل کانتینر با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد که از دید کارشناسان کم سابقه می‌باشد.

بر اساس این گزارش شاخص حمل‌و‌نقل کانتینری در بورس شانگهای هفته گذشته ۱۰ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد و با کاهش ۲۴۰ واحدی به ۲۰۷۲ واحد رسید.

بر اساس این گزارش نرخ حمل‌و‌نقل کانتینر از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ به بالاترین حد کاهشی خود یعنی ۵۸ درصدی روبه‌رو است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور بی‌سابقه‌ای پایین آمده است.

در این گزارش به نقل از موسسه drewry آمده است میانگین نرخ   حمل کانتینر با کاهش ۱۰ درصدی هفتگی در تاریخ ۲۲ سپتامبر به ۴۴۷۲ دلار به ازای هر teu رسید که بررسی شاخص‌ها نشان داد شاخص حمل کانتینری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ۵۸ درصد پایین آمده است.

طبق گزارش drewry نرخ‌های نقدی در مسیر شانگهای، لس‌آنجلس در هفته گذشته با کاهش ۴۷۳ دلاری به ۳۷۷۹ دلار در هر teu رسید.

این در حالی است که نرخ حمل‌و‌نقل کانتینر بین شانگهای، روتردام با کاهش ۱۰ درصدی به ۶۰۲۷ دلاردر هر teu رسید.

پیش‌بینی تحلیلگران drewry بر آن است که نرخ‌ها در هفته‌های آینده نیز با کاهش مواجه شوند.

در ادامه این گزارش به نقل از پیتر‌سند تحلیلگر ارشد مؤسسه Xeneta آمده است تجارت دریایی بین آسیا و آمریکا نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳ درصد پایین آمده است.

به گفتۀ وی نرخ‌های نقدی همچنان در حال کاهش است، اما قرارداد‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کمتر از بازار تأثیر‌پذیر هستند.  

در پایان این گزارش آمده است کاهش نرخ‌های حمل کانتینر زنگ بیداری برای حمل کنندگان کانتینر به شمار می‌رود که باید رغبت خود را نسبت به مذاکره با دست اندرکاران صنعت حمل‌و‎نقل کانتینری ادامه دهند. درخواستی که پیش از این بار‌ها مطرح شده، اما کمتر توجهی نسبت به آن به عمل آمده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار