۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
مدیر کل شیلات استان بوشهر:

فصل صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت

مدیر کل شیلات استان بوشهر از پایان صید میگو در خلیج فارس محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال صیادان استان بوشهر ۱۳۴۰ تن میگو صید کردند.
کد خبر: ۹۳۸۹۹

فصل صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت

علی بازدار در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به اینکه صید میگو از ۱۸ مرداد در خلیج فارس آغاز شد اظهار داشت: صید میگو از ۱۸ مرداد ماه در آب‌های خلیج فارس این استان آغاز شد و تا پایان روز ۲۹ شهریور ماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه صید میگو از ۳۰ شهریور در خلیج فارس ممنوع است تصریح کرد: صیادان استان بوشهر در مدت ۴۳ روز موفق به صید یک‌هزار و ۴۰۰ تن میگو از آب‌های خلیج فارس شدند که این میزان صید نسبت به دو هزار و ۲۰۰ تن صید سال گذشته ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ۷۸ درصد میگو صید شده در استان بوشهر را از گونه ببری و مابقی را  سفید و سر‌تیز دانست و افزود: بیشترین میگو صید شده با ۶۸۴ تن  معادل ۵۲ درصد مربوط به بندر بوشهر و کمترین میزان میگو صید شده با ۹.۵ تن کمتر از یک درصد مربوط به شهرستان کنگان است.

بازدار بیان کرد: در  صید میگو امسال، یک هزار و ۳۰ شناور شامل ۵۸۳ قایق و ۴۵۷ لنج صیادی با ۹ هزار و ۵۰۰ ملوان مشارکت داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار