۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

قیمت نفتکش‌های دست دوم ۳۰ درصد بالا رفت

قیمت نفتکش‌های دست دوم در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸

قیمت نفتکش‌های دست دوم ۳۰ درصد بالا رفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه Allied Shipbroking افزایش بی‌رویه قیمت نفتکش‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که در سال ۲۰۲۱ قیمت آن‌ها به پایین‌ترین رقم رسیده بود.

این گزارش با استناد به گزارشی که مؤسسه کلارکسون اوایل ماه سپتامبر منتشر کرده استدلال می‌کند که قیمت یک کشتی دستِ دوم که ارزش تقریبی آن با قدمت ۱۰ سال باید کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار باشد در حال حاضر بیش از  ۱۲۰ میلیون دلار داد و ستد می‌شود.

از سوی دیگر گزارش مؤسسه Xclusiv Shipbrokers نیز حاکی است با توجه به فرا رسیدن فصل سرما پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفتکش‌ها  از ارقام فعلی بالاتر  برود  و هنوز نفتکش‌های دست دوم تا دستیابی به نقطه اوج قیمت فاصله دارند.

این مؤسسه معتقد است قیمت کشتی‌های نفتکش در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش یافته و نرخ اجاره آن‌ها نیز روند صعودی را طی ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲ در پیش گرفته است.

 با توجه به انتشار اخبار پیرامون بحران اوکراین و بالا رفتن قیمت نفت، پیش‌بینی می‌شود که نرخ اجاره و قیمت کشتی‌های دستِ دوم نفتکش در ماه‌های آینده به شدت بالا رود.

کارشناسان علت افزایش قیمت کشتی‌های نفتکش را علاوه بر بحران اوکراین و روسیه واردات نفت خام توسط چین در ماه‌های اخیر عنوان می‌کنند که پس از قرنطینه‌های بزرگ ناشی از کووید حجم زیادی از نفت خام را وارد کرد.

بر اساس ارزیابی کارشناسان تقاضای نفت خام توسط چین هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار شبکه در روز نسبت به قبل افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار