۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

عربستان سعودی بندر جازان را افتتاح کرد

عربستان سعودی بندر جازان را افتتاح کرد
فاز اول بندر جازان شامل سه اسکله صنعتی، یک تأسیسات پهلوگیری تک نقطه‌ای (SPM) برای پالایشگاه آرامکو عربستان و سه اسکله تجاری برای کانتینرها، محموله‌های عمومی و کالا‌های فله است.
کد خبر: ۹۳۸۹۱

 به گزارش مانا به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا،  فاز اول این بندر شامل سه اسکله صنعتی، یک تأسیسات پهلوگیری تک نقطه‌ای (SPM) برای پالایشگاه آرامکو عربستان و سه اسکله تجاری برای کانتینرها، محموله‌های عمومی و کالا‌های فله است.

خالد السالم رئیس کمیسیون سلطنتی جبیل و ینبوع، معتقد است که این بندر یکی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های حمایت کننده از رشد صنعتی در بندر شهر جازان برای صنایع مادر و پایین دستی است.

اریک آیپ، مدیر گروه بنادر هاچیسون، گفت: ما ۲۲ سال است که در عربستان سعودی بوده ایم و این کشور بازار بسیار مهمی برای بنادر هاچیسون است. مراسم امروز فصل جدیدی را برای ما در پادشاهی رقم می‌زند و ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با کمیسیون سلطنتی هستیم تا بندر هاچیسون جازان را به موفقیت برسانیم و کمک کنیم تا به پتانسیل کامل خود دست یابد و به چشم انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ کمک کند.

 این بندر از جرثقیل‌های کنترل از راه دور و سیستم‌های پیشرفته برای جابه‌جایی کانتینر‌ها و کالا‌های فله برای فعال کردن تراکنش‌های الکترونیکی استفاده خواهد کرد.   

عمق  ۱۶.۵ متری اسکله آن به کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بیش از ۲۱ هزار teu  و کشتی‌های حجیم با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن اجازه می‌دهد تا در این بندر پهلو گیری نمایند.

 این بندر دارای طول اسکله ۱۲۵۰ متری برای کانتینرها، محموله‌های فله و عمومی، با ظرفیت طراحی یک میلیون teu در سال و حدود چهار میلیون تن بار است، علاوه بر آن ترمینال مایع برای نفتکش‌های آرامکوی سعودی نیز وجود دارد.

اندی تسوی، مدیر عامل بندر هاچیسون برای خاورمیانه و آفریقا، گفت: بندر جازان نمایانگر یک فصل جدید و هیجان انگیز است.

وی افزود: از نقطه نظر استراتژیک، جازان در تقاطع مسیر تجاری شلوغ شرق به غرب و تجارت شمال به جنوب به سرعت در حال رشد قرار دارد. این بندر همچنین این پتانسیل را دارد که اولین بندر مسافرتی پادشاهی از شرق آسیا باشد. بنابراین، با توجه به سرمایه انسانی با استعداد محلی و حمایت مستمر از سیاست‌های توسعه، این بندر برای آینده صنعت دریایی پادشاهی سعودی موقعیت بسیار منحصر به فردی دارد.

 وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی، خالد الفالح اعلام نمود که اقتصاد عربستان با رشد ۱۱ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ و رشد ۲۱.۵ درصدی در شاخص تولید صنعتی (IPI) در حال شکوفایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار