۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

افزایش حمل و نقل دریایی تاتارستان با بنادر شمالی ایران

افزایش حمل و نقل دریایی تاتارستان با بنادر شمالی ایران
رئیس جمهور تاتارستان افزایش ارتباطات حمل و نقل دریایی تاتارستان با بنادر شمالی ایران خبرداد.
کد خبر: ۹۳۸۷۴

به گزارش مانا، رستم مینیخانوف در جلسه فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و تارتارستان در تبریز هدف از سفر به تبریز را گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران بخصوص استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: به دنبال پیدا کردن چشم‌اندازهای جدید برای همکاری‌های بیشتر هستیم.

مینیخانوف با اشاره به اینکه، تاتارستان و ایران دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله عرضه محصولات پتروشیمی، فنّاوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان، خودروسازی، کشتی‌سازی، محصولات لجستیکی، ورزش و بهداشت برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ارتباطات با بنادر شمالی ایران هستیم تا محموله‌های این کشور از طریق راه دریایی به ایران و از ایران به کشورهای دیگر ارسال شود.

رئیس جمهور تاتارستان تاکید کرد: تولیدات این کشور خودرو، هلیکوپتر، هواپیما، کشتی و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی بوده و پایه و اساس این جمهوری نفت و پتروشیمی است.

همچنین نشست تخصصی صنعت و کشاورزی آذربایجان شرقی و تاتارستان با حضور مسئولان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی دو طرف تشکیل و زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های مشترک بررسی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار