۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد:

صادرات ۶۴ هزار تُن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از صادرات ۶۴ هزار تُن میعانات گازی از عسلویه خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۸۶۶

صادرات ۶۴ هزار تُن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی

امیر عباس حمیدی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از صادرات ۶۴ هزار تُن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این محصول تولیدی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس، به ارزش ۳۳ میلیون و ۳۱۹ هزار دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات میعانات گازی نسبت به ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی و ارزشی بیش از ۸۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی صادرات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی را ۹ میلیون ۹۷۹ هزار تن دانست و بیان کرد: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۵ میلیارد ۷۷۴ میلیون دلار در ۵ ماه نخست امسال به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی محصولات صادراتی را شامل متانول، پرپان، بوتان، پلی‌اتیلن، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و افزود: این محصولات به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

حمیدی به واردات کالا و ترخیص آن از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی پرداخت و خاطر نشان کرد: در پنج ماه امسال بیش از ۴۷ هزار ۴۲۵ تن کالا به ارزش ۳۲۱ میلیون دلار از طریق گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش و ارزشی ۳۵ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار