۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

مخالفت یک مؤسسه تحقیقاتی با سناریوی حذف کانتینر‌های ۲۰ فوتی از ناوگان جهانی

موسسه drewry سناریو‌هایی را که قرار است کانتینرهای۲۰ فوتی در خط تولید قرار نگیرد را به شدت رد کرده و معتقد است که این جعبه‌های کانتینر در این سایز مورد علاقه و استفاده مشتریان می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۶۴

مخالفت یک مؤسسه تحقیقاتی با سناریوی حذف کانتینر‌های ۲۰ فوتی از ناوگان جهانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه drewry اعلام کرد سناریو‌هایی در دست بررسی و مطالعه است تا کانتینر‌های ۲۰ فوتی را از ناوگان کانتینری حذف کنند در حالیکه این قبیل کانتینر‌ها در حال حاضر مورد نیاز ناوگان کانتینری می‌باشد و نیازی به حذف آن از سیستم این ناوگان نیست.

بر اساس این گزارش مؤسسه drewry با اشاره به اینکه سهم کانتینر‌های ۲۰ فوتی در حال حاضر ۲۵ درصد کانتینر‌های موجود در جهان را تشکیل می‌دهد یاد‌آور شده است سفارش این قبیل کانتینر‌ها اگرچه در سال ۲۰۲۱ کمی کاهش یافت، اما درحال حاضر بهبود یافته است و در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش  سفارش این کانتینر‌ها در سایر ۲۰ TEU هستیم.

تحلیلگر این مؤسسه گفت: در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ تولیدکنندگان چینی که بیش از ۹۶ درصد از کانتینر‌های موجود جهان را تولید می‌کنند ۶۴ درصد از کانتینر‌های تولیدی را به کانتینر‌های ۲۰ فوتی اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این سال حدود ۵۰۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوتی تولید شده است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۹۰۰ هزار TEU کانتینر برسد که این رقم ۵۶۰ هزار TEU  از سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

در ادامه گزارش drewry آمده است بر اساس ارزیابی این مؤسسه خریداران، اپراتور‌های حمل‌و‌نقل و کشتی‌های حمل‌و‌نقل اقیانوسی و بازرگانان ۷۲ درصد از سفارشات کانتینری خود را از ژانویه تا آگوست به کانتینر‌های ۲۰ فوتی اختصاص داده‌اند به همین جهت این مؤسسه با بررسی‌ها و مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده است که سناریو‌های حذف کانتینر ۲۰ فوتی از ناوگان کانتینری فعلاً نمی‌تواند کارساز باشد مگر اینکه در آینده با بزرگتر شدن کشتی‌ها، کانتینر‌های ۴۰ فوتی و یا بیش از آن بتوان جایگزین کرد.

گزارش drewry حاکی است در حال حاضر تقاضا برای کانتینر‌های ۲۰ فوتی برای مقاصد غیر‌تجاری در بخش ذخیره سازی نیز همچنان قوی است و به نظر می‌رسد که کانتینر‌های ۴۰ فوتی در برخی مواقع نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای کانتینر‌های ۲۰ فوتی باشند.

بدین ترتیب صنایع مختلفی وجود دارد که به دلیل ماهیت محموله‌های جابه‌جا شده که نباید بیش از بیش سنگین باشد کانتینر‌های ۲۰ فوتی را برای استفاده مناسبتر می‌دانند و شرکت‌های زنجیرۀ تامین نیز بر این اساس عمل می‌کنند.

اما همانگونه که اشاره شد تقاضا برای کانتینر‌های ۲۰ فوتی در عرصه تجارت غیر‌دریایی قوی و در حال گسترش است که این امر باعث تشویق بازرگانان به سفارش این مدل کانتینر می‌کند در نتیجه drewry انتظار دارد که سهم کانتینر‌های ۲۰ فوتی در ناوگان کانتینری در پنج سال آینده ثابت مانده و به ۲۶ درصد برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار