۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۹۵۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز برداشت میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ تن میگو استحصال شده و تا پایان فصل به ۳۳ هزار تن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۸۵۹

۹۵۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شد

 

علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به اینکه مزارع و استخر پرورش میگو در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: سال قبل شش هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص یافت که امسال این اراضی به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و به شش هزار و ۴۷۰ هکتار رسید.

وی با اشاره به پرورش ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو در مزارع پرورشی بیان کرد: امسال از طریق ۲۶ هزار مولد، در ۲۲ مرکز تکثیر، ۲.۷ میلیارد قطعه بچه میگو از گونه وانامی تولید و ذخیره‌سازی شد و اکنون عملیات برداشت میگو پرورشی آغاز شده است.

بازدار تعداد سایت‌های پرورش میگو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۱۲ سایت در نوار ساحلی استان بوشهر در امر پرورش میگو فعالیت می‌کنند که هدف‌گذاری تولید ۳۳ هزار تن میگو پرورشی است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از استحصال ۹ هزار و ۵۰۰ تن میگو پرورشی تاکنون از مزارع یاد شده خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال بیماری در عرصه پرورش میگو در سایت بندر ریگ مشاهده و با اقدام به موقع دامپزشکی مهار و کنترل شد و اکنون تمام مزارع پرورش میگو در شرایط مطلوب قرار دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی در استان بوشهر مستعد پرورش میگو است که تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن وارد مرحله عملیاتی شده است.

صنعت پرورش میگو به عنوان پیشران اقتصاد در استان بوشهر محسوب می‌شود که توسعه اراضی پرورشی و مشارکت ساحل‌نشینان بوشهری در این عرصه یکی از اولویت‌های استاندار بوشهر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار