۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

هشدار روسیه بر سر فروش نفت و گاز به اتحادیه اروپا

روسیه به غرب هشدار داد به تلافی حمایت آن‌ها از اوکراین در جنگ روسیه با اوکراین برنامه‌هایی برای کاهش نفت و گاز صادراتی و بالا بردن بیش از حد قیمت آن‌ها در نظر دارد.
کد خبر: ۹۳۸۴۷

گرو‌کشی روسیه بر سر فروش نفت و گاز به اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد رویارویی بر سر اوکراین بین روسیه با اتحادیه اروپا و امریکا باعث شده تا روسیه در تأمین نفت و گاز کشور‌های اتحادیه اروپا تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور روسیه تهدید کرد در صورت حمایت بیشتر اتحادیۀ اروپا از اوکراین ممکن است نفت و گاز کشور‌های حامی اوکراین را قطع کند در غیر این صورت نسبت به افزایش قیمت آن‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: غرب نمی‌فهمد که اقدامات حمایتی از اوکراین در نهایت بر کشور‌های خودشان تاثیرگذار است. در واقع آن‌ها با این حمایت زیرِپای خودشان را لغزنده می‌کنند.

وی یاد‌آور شد: مسلماً طرح‌های غرب با شکست مواجه خواهد شد و قیمت‌ها بسیار فراتر از آنچه غرب فکر می‌کند، افزایش خواهد یافت.

"ویاچسلاو ولودین" رئیس مجلس دومای روسیه نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: آنچه مقامات دولتی گروه هفت سقف قیمت می‌نامند در واقع به کف قیمت تبدیل خواهد شد و آن‌ها باید بدانند بازار جهانی به کشور‌های  گروه ۷ محدود نمی‌شود.

بر اساس این گزارش در حالیکه اتحادیه اروپا می‌گوید درحال جنگ انرژی با روسیه است وزرای انرژی این اتحادیه برای یافتن راهی به منظور حفاظت از شهروندان در برابر قیمت‌های بالای انرژی و جلوگیری از فروپاشی تأسیسات انرژی، تشکیل جلسه دادند.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود می‌نویسد تلاش غرب برای مجازات بزرگترین تولید کننده منابع طبیعی مانند  نفت و گاز، طلا، فلزات، زغال سنگ و الوار کار آسانی نیست. کشور‌های غربی بعد از بحران روسیه – اوکراین به این واقعیت پی برده‌اند.

شایان ذکر است روسیه دومین صادر‌کنندۀ بزرگ نفت در جهان پس از عربستان سعودی و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان است در این میان اروپا ۴۰ درصد گاز و ۳۰ درصد نفت خود را از روسیه وارد می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار