۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی فردا در مجتمع بندری انزلی

بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی فردا در مجتمع بندری انزلی
با حضور علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی، ۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان فردا چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه در مجتمع بندری انزلی به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۸۴۳

به گزارش مانا، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: از این ۶ پروژه،  ۵ پروژه عمرانی با اعتبار دولتی و یک پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در مجتمع بندری انزلی افتتاح می‌شود که با افتتاح این پروژه‌ها، برای ۲۳۶ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گفته یونسی، لایروبی فاز اول تالاب انزلی، بهره برداری از باشگاه ملوانان، تعمیرات اساسی چمن ورزشی، تأمین برق ساحلی برای کشتی‌های پهلو گرفته در مجتمع بندری انزلی و همچنین لایروبی بندر آستارا  از جمله ۵ پروژه بخش دولتی خواهد بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره پروژه افتتاحی با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی هم گفت: سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی با سرمایه گذاری ۲۳۷ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰ نفر در بندر انزلی، از دیگر پروژه‌های افتتاحی توسط بخش خصوصی است.

گفتنی است، مجتمع بندری انزلی به عنوان پرسابقه‌ترین بندر تجاری کشور از دیرباز تا به امروز  همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و اکنون با ۱۷ پست اسکله امکان تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون کالا در سال را دارد.

 بندر آستارا نیز به عنوان تنها بندر دارای مرز گمرکی، خشکی و آبی و با دارا بودن ۲ پست اسکله، نخستین بندر خصوصی کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار