۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

کاهش سود عملیاتی ۷ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان

هفت شرکت از ۱۰ شرکت بزرگ کشتیرانی جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با کاهش سود حاشیه عملیاتی مواجه شدند.
کد خبر: ۹۳۸۴۰

کاهش سود عملیاتی ۷ خط کشتیرانی کانتینری بزرگ جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر؛ سود حاشیه عملیاتی ۱۰ خط کشتیرانی بزرگ جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به ۵۶.۳ درصد رسید که نسبت به ۵۷.۴ درصد سه ماهه اول کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش سود حاشیه عملیاتی در سه ماهه اول پس از لغو قرنطینه شانگهای بالا رفته بود.

بر اساس این گزارش خطوط کشتیرانی COSCO، Evergreen و Maersk از جمله شرکت‌هایی هستند  که سود حاشیه عملیاتی آن‌ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین نیامد بلکه بازده قابل توجهی بهتر از سه ماهه قبل داشتند، اما هفت خط کشتیرانی دیگر با کاهش مؤثر سود حاشیۀ عملیاتی مواجه شدند که در این میان Wan Hai و خط کشتیرانی اسرائیلی کاهش ۶۰ درصدی را به ثبت رساندند.

در ادامه گزارش آمده است علی‌رغم کاهش گسترده سود حاشیه عملیاتی اکثر اپراتور‌ها با سود عملیاتی مناسبی در این مدت مواجه شدند که در این میان  خطوط کشتیرانی Maersk، Hapag-Lloyd، Evergreen، ONE، CMA CGM و COSCO با افزایش سود بیشتری مواجه شدند  که ناشی از افزایش نرخ‌های بالاتر در قرارداد‌های بلند مدت به ازای هر teu کانتینر بود.

به گونه‌ای که مرسک و هاپاگ لوید شاهد افزایش ۹ درصدی میانگین درآمدی به ازای هر teu کانتینر بودند که در این میان ONE در‌آمد خود را به ازای هر teu کانتینر سه درصد افزایش داد.

بر اساس این گزارش تا زمانیکه نرخ قرارداد‌های بلندمدت دست نخورده باقی بماند احتمالاً صنعت کانتینری به ویژه ۱۰ خط کشتیرانی بزرگ شاهد درآمد‌های خوبی خواهند بود، زیرا آن‌ها قرارداد‌های بلندمدت را با نرخ‌های بالا امضا کرده‌اند، البته به شرطی که هزینه‌های عملیاتی بیشتر از این افزایش نیابد.  برای مثال هزینه‌های عملیاتی شرکت CMA CGM در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار