۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج فارس از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد است.
کد خبر: ۹۳۸۳۹

هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شد
زهرا راستگو در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر اظهار داشت: زمان آغاز  این وضعیت از ظهر پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه  آغاز  و تا شنبه ۲۶ شهریور ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش موج دریا تا ۱۲۰ سانتیمتر از جمله مخاطرات این وضعیت در استان است.

وی نوع مخاطره این هشدار را  وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و گاهی شدید تا شمال غربی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت دانست و گفت: افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰  تا ۲۰۰ سانتیمتر، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای از دیگر مخاطرات هشدار دریایی زرد است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال در تردد دریایی تصریح کرد: در سطح هشدار دریایی زرد ضمن افزایش ارتفاع موج خلیج فارس در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی اختلال ایجاد  می‌شود بنابراین از دریانوردان درخواست می‌شود در مدت یاد شده به ویژه شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی از تردد در خلیج فارس پرهیز کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار