۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی استان بوشهر خبر داد:

وقوع ۳۸ مورد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس استان بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۸ مورد آلودگی نفتی در آب‎‌های خلیج‌فارس استان بوشهر رخ داده و عملیات مقابله با آن‌ها انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۲

وقوع ۳۸ مورد آلودگی دریایی در خلیج‌فارس استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی مقابله با آلودگی‌های نفتی در خلیج‌فارس را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: سواحل جنوبی استان بوشهر از ابتدای نیمه مردادماه امسال شاهد آلودگی نفتی وسیع بوده است که در مرحله نخست بررسی برای شناسایی منبع آلودگی در دستور اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این زمینه سعی شد از ظرفیت‌های موجود اعم از ظرفیت‌ پایش‌های پهپادی، کوادکوپتر و شناورهای تندرو استفاده و همچنین روش نوین استخراج تصاویر ماهواره ای منطقه خلیج فارس استفاده شود.
خسروی ادامه داد: با بررسی‌ها و مدل سازی‌های انجام گرفته مشخص شد احتمال قریب به یقین آلودگی آب های سواحل جنوبی از محل مناطق نفتی کشورهای همسایه (میادین نفتی العربیه) است.
وی گفت: در این راستا هماهنگی برای انعکاس موضوع به متولی محیط زیست منطقه خلیج فارس از طریق سازمان های محیط زیست و بنادر و دریانوردی انجام شده است.
خسروی اظهار کرد: همچنین در آلودگی اخیر ‌سواحل سیراف تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام و به صورت فیزیکی نسبت به جمع آوری لکه‌ها و تاربال‌های نفتی رسیده به ساحل اقدام کرد.
وی گفت: این آلودگی به صورت صد درصد قابل پاک‌سازی نبوده و هنگام وقوع آن، اثرات مخربی در محیط زیست ساحل باقی می گذارد، اما با این حال از تمام ظرفیت ها برای پاک‌سازی به صورت حداکثری استفاده شد.
خسروی یادآور شد: در پاک‌سازی سواحل جنوبی استان بوشهر فرمانداری‌ها، ادارات محیط زیست، شوراهای شهر و ادارات بنادر شهرستان های درگیر، همکاری شایسته و قابل توجهی با مرکز رسیدگی به اضطرارهای دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر داشتند.
وی افزود: از ابتدای امسال 38 مورد آلودگی دریایی در استان بوشهر رخ داده است که از این مجموع 9 مورد آلودگی‌های نفتی فراساحل، سه مورد آلودگی ناشی از تأسیسات خشکی و مابقی نیز مربوط به کشتی‌های متردد و سایر عوامل مؤثر در ایجاد آلودگی دریایی بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار