۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

استفاده ۳۳ درصد کشتی‌های نو و درحال ساخت از انرژی‌های سبز

مدیر‌عامل مؤسسه DNV  با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۳ درصد از کشتی‌ها با فنّاوری جدید و درحال ساخت از سوخت جایگزین یا انرژی سبز استفاده می‌کنند، اعلام کرد: به منظور کربن زدایی صنایع و حمل‌و‌نقل دریایی تا سال ۲۰۵۰ باید هر سال بین ۸ تا ۲۸ میلیارد دلار و بخش حمل ونقل خشکی ۳۰ تا ۹۰ میلیارد دلار برای دستیابی به کربن صفر درصد سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۹۳۸۰۹

استفاده ۳۳ درصد کشتی‌های نو و درحال ساخت از انرژی‌های سبز

به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیران DNV با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی که در محل  بزرگترین نمایشگاه کشتیرانی جهان SMM صورت گرفت، با ارائه گزارشی پیرامون لزوم سرمایه گذاری برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دستیابی به کربن صفر درصد پرداختند.

 "Ørbeck-Nilssen" مدیرعامل این مؤسسه در جمع خبرنگاران دریایی گفت: انتظار می‌رود سالانه ۲۰۰۰ کشتی تا سال ۲۰۳۰ سفارش داده شود که همه این‌ها مستلزم سرمایه گذاری برای سوخت جایگزین هستند.

وی افزود: جستجو برای یافتن  بهترین گزینه‌ها و فنّاوری ها‌ی سوخت جایگزین با کربن خنثی در حال انجام است، زیرا کل صنایع وحمل‌ونقل دریایی جهان به دنبال کربن زدایی است هرچند در بسیاری کشور‌ها این روند کُند است.

وی یادآورشد: هیچ صنعتی نمی‌تواند به صورت مجزا کربن زدایی کند و مشارکت صنعت کشتیرانی جهانی و صنایع دریایی  در این زمینه بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۳۳ درصد از کشتی‌های نو و در حال ساخت از سوخت‌های جایگزین به ویژه از گاز ال ان جی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: برای دستیابی به کربن صفر در‌صد باید سرمایه گذاری زیادی در فنّاوری‌های انرژی‌های جدید یا سبز صورت گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور کربن زدایی و مشارکت کشور‌های دارای صنعت کشتیرانی صندوق ویژه‌ای برای تسریع در انتقال انرژی‌های سبز تشکیل  شده که در اولین گام خط کشتیرانی CMA CGM به میزان ۱.۵  میلیارد دلار در آن  پس‌انداز کرده و ضرورت دارد تا کشور‌های دیگر برای کمک به این صندوق به کمپین تأمین انرژی‌های سبز بپیوندند.

وی از جمله سوخت‌های آینده صنعت کشتیرانی را  گاز LNG، آمونیاک، متانول، انرژی برقی و ... برشمرد.

"Eirik Ovrum" مشاور اصلی DNV Maritime نیز در این کنفرانس گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که مالکان کشتی باید تصمیمات بلند مدت، با اطمینان  و قوی برای سرمایه گذاری در ناوگان خود به منظور حذف سوخت‌های فسیلی و جایگزنی سوخت‌های کم کربن انجام داده و پروژه‌های جدیدی را اجرا کنند.

وی افزود:  مؤسسه DNV  تعداد ۲۴ سناریوی کربن زدایی را مورد بررسی قرار داده و تحقیقات بر روی کشتی‌ها آغاز شده است.

DNV پیش بینی می‌کند سالانه برای سناریو‌های کربن زدایی تا سال ۲۰۵۰ هر سال بین ۸ تا ۲۸ میلیارد دلار برای حمل‌و‌نقل و صنایع دریایی و بین ۳۰ تا ۹۰ میلیارد دلار برای حمل و نقل در خشکی باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

شایان ذکر است بزرگترین نمایشگاه صنایع دریایی و کشتی سازی هامبورگ SMM از ششم سپتامبر در  مساحتی به وسعت بیش از ۹۰۰۰۰ متر مربع افتتاح شد که حدود  ۲۰۰۰ غرفه و ۷۰ سخنران بین المللی در آن سخنرانی کردند. این نمایشگاه تا ۹ سپتامبر دایر بود.                                             

ارسال نظرات
آخرین اخبار