۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی ۲۹ سپتامبر در سراسر جهان

جشن روز جهانی دریانوردی پس از دوسال وقفه با شعار فنّاوری جدید برای کشتیرانی سبز‌تر در تاریخ ۲۹ سپتامبر همزمان با هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ در مقر سازمان IMO برگزارخواهد شد. همچنین رویداد موازی روز جهانی دریانوردی به منظور تحقق شعار با حضور وزرای حمل ونقل کشور‌های عضو سازمان از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ در دوربان آ‌فریقای جنوبی برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۰۸

برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی ۲۹ سپتامبر در سراسر جهان

 

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از سایت سازمان  بین‌المللی دریانوردی؛ این جشن به علت همه گیری کرونا به مدت دو سال به تعویق افتاده بود که امسال این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی اعضای خود خواسته است به منظور ارج نهادن به فعالان جامعه دریایی گردهمایی متفاوتی در همه کشور‌ها در تاریخ ۲۹ سپتامبر برگزار شود.

در این اطلاعیه آمده است شعاری که برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شده به طیف وسیعی از فعالیت‌ها اجازه می‌دهد تا در موضوعات خاص مرتبط با ارتقای نو‌آوری فراگیر و پذیرش فنّاور‌های جدید برای حمایت از نیاز‌های صنعت کشتیرانی کشور‌های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته ورود کرده و در آن مشارکت کنند.

در ادامه این اطلاعیه تأکید شده است دولت‌های عضو این  سازمان باید از چنین رویدادی استقبال کرده و برگزار‌ی جشن در این روز را سازماندهی کنند.

در این ارتباط می‌توانند برای ارسال عکس و گزارش از طریق media [@]imo.org اقدام کنند.

سازمان بین‌المللی دریانوردی در ادامه اطلاعیه یاد‌آور شده است برای مجهز شدن حمل‌ونقل دریایی به فنّاوری سبز‌تر و اطلاع از میزان تحقق این امر و دستیابی به میزان مشارکت کشور‌ها رویداد موازی روز جهانی دریانوردی با عنوان فنّاوری جدید برای حمل‌ونقل سبزتر World Maritime Day Parallel Event (WMDPE) در سطح وزرای حمل‌ونقل کشور‌های عضو از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اکتبر در دوربان آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد تا طی سخنرانی‌ها و میزگرد‌های مختلف و کارگاه‌ها مشارکت کشور‌ها و پیشرفت ملموس آن‌ها در پیدا کردن راه حل‌های نوآورانه برای توسعه حمل‌ونقل سبز مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار