۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به اتفاق سعید شهند مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با حضور در دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ساماندهی و بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۷۹۲

اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه

به گزارش مانا، در این دیدار اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای چابک سازی،عملیاتی و اجرایی کردن مدیریت منابع آبی در منطقه و تأمین معیشت جوامع محلی به ویژه کشاورزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین تسریع در تکمیل پروژه‌هایی چون اتمام کانال انتقال آب از سد کانی سیب و پیشبرد سیاست‌های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه تأکید شد.
گفتنی است؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، تغییر اقلیم را در کنار تغییر کاربری اراضی از عوامل مهم در رقم خوردن شرایط حال حاضر دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: تغییر اقلیم در وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نقش اول را دارد. در کنار آن تغییر کاربری اراضی نیز به شدت مؤثر بوده است. باید در راستای سازگاری با اقلیم تلاش کنیم و در کنار آن وزارت جهاد کشاورزی نیز باید عادت تغییر کاربری اراضی را تغییر دهد و از کشت گونه‌های آب‌بر جلوگیری کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تغییر الگوی کشت حوضه آبریز ارومیه مبتنی بر معیشت پایدار مردم منطقه را ضروری دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار