۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

افتتاح نمایشگاه گردشگری در کیش با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو

نمایشگاه گردشگری " فرهنگ ایران " با هدف ایجاد فرصت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی کشور با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای کشور‌های عضو اکو در جزیره کیش افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۴

افتتاح نمایشگاه گردشگری در کیش با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو

به‌ گزارش خبرنگار مانا، آیین افتتاح نخستین دوره نمایشگاه "فرهنگ ایران زمین" با هدف ایجاد فرصت معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری و گردشگری کشور و به اشتراک گذاری این ظرفیت‌ها با کشور های عضو اکو در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در آیین افتتاح این نمایشگاه، مدیر‌عامل منطقه آزاد کیش، معاون صنایع‌دستی کشور و سفرای کشورهای عضو اکو حضور داشتند.
مدیر‌عامل منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تفریحی کیش اظهار داشت: جزیرۀ کیش ظرفیت بسیار خوبی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی دارد.
مهدی کشاورز با اشاره به حذف کلمه «لو سیزن» از گرد‌شگری تصریح کرد: تسهیل سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی، تبدیل کیش به پایلوت هتل‌داری کشور و راه‌اندازی «هتل‌اسکول»، تعامل با کشورهای هدف از جمله کشورهای عضو اکو و تلاش برای ایجاد خط پروازی با پایتخت‌های این کشورها و همچنین ایجاد خواهرخواندگی از جمله اقدامات ما است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: توسعه گردشگری از طریق تقویت زیرساخت‌های مربوطه، تقویت گردشگری علمی، از طریق ایجاد نمایندگی ملی و بین‌المللی و ایجاد قطب پژوهشی در سطح منطقه و تبدیل کیش به مقصد گردشگری حلال، ایجاد و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف به روزرسانی تأسیسات و خدمات، توسعه جزایر اقماری به خصوص هندورابی و تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: البته زمینه را برای معرفی بیش از پیش فرصت‌ها در منطقه فراهم کردیم و در جهت همراهی این نمایشگاه قدردانی کنیم که علاوه بر آن، همه مدیران و نمایندگان بخش خصوصی باید همراهی لازم را داشته باشند.
برگزاری این گونه رویدادها که با رویکرد معرفی ظرفیت های ملی و بین‌المللی برگزار می‌شوند زمینه ساز رونق روز‌افزون در جزیره کیش خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار