۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

لغو محدودیت فعالیت دریانوردان اوکراینی در کشتی‌های خارجی

با تصویب قطعنامه‌ای توسط هیئت وزیران اوکراین دریانوردان اوکراینی اجازه دارند تا در کشور‌های خارجی بر روی کشتی کار کنند.
کد خبر: ۹۳۷۷۵

لغو محدودیت فعالیت دریانوردان اوکراینی در کشتی‌های خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین دریانوردان اوکراینی اجازه خروج از کشور را به منظور فعالیت بر روی کشتی‌ها نداشتند که این محدودیت توسط هیئت وزیران در تاریخ ۲۷ آگوست برداشته شد.

"آندری پانچنکو" مدیرعامل مؤسسه تأمین نیروی SKYMAR اوکراین در این زمینه گفت: دریانوردان اوکراینی سالانه چهار میلیارد دلار ارز وارد کشور می‌کنند و این کشور از نظر تعداد دریانوردان شاغل در رتبه ۶ جهان قرار دارد. در این ارتباط برای حذف محدودیت‌ها برای دریانورد‌ان اوکراینی، هیئت وزیران اوکراین با درخواست‌های مکرری از سوی سازمان‌های مردم نهاد، کمپین‌های خودجوش، خانواده‌های دریانورد‌ان  و شرکت‌های تأمین نیرو مواجه بوده است.  

وی افزود: از آنجاییکه حدود یک میلیون نفر دریانورد در حال حاضر در اوکراین به سر می‌برند خوشبختانه از این پس می‌توانند به منظور کار بر روی کشتی‌ها از کشور خارج شوند.

شایان ذکر است همه مردان اوکراینی ۱۸ تا ۶۰ ساله مشمول ممنوعیت سفر به کشور‌های خارجی هستند و معافیت دریانوردان با  این مصوبه دولت برای دریانوردان یک نقطۀ قوت و برگ برنده‌ای  برای دریانوردان به حساب می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار