۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

ساخت بزرگترین تأسیسات آمونیاک آبی جهان توسط قطر با یک میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری

قطر ساخت بزرگترین تأسیسات آمونیاک آبی جهان را آغاز کرد تا بتواند با استفاده از کشتی‌های معمولی آن را به نیروگاه‌های تولید برق و سایر صنایع جهان به منظور کربن‌زدایی بفروشد.
کد خبر: ۹۳۷۷۱

ساخت بزرگترین تأسیسات آمونیاک آبی جهان توسط قطر با یک میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت‌های وابسته به قطر قرارداد‌هایی را برای ساخت این پروژه امضا کردند که با ظرفیت ۱.۲ میلیون تُن در سال در حال احداث است.

به گفته مسئولان شرکت قطر انرژی بهره برداری از این طرح در سه ماهه اول ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه آمونیاک آبی  جهان شناخته خواهد شد.

محل احداث این کارخانه در شهرک صنعتی  Mesaieed واقع شده  و QAFCO طی سال‌های مختلف تولید آن به ۳.۸ میلیون تُن رسیده و می‌تواند ۵.۶ میلیون تُن اوره نیز تولید کند.

"سعد شریدا الکعبی" وزیر دولت در امور انرژی قطر در زمینه راه‌اندازی این پروژه گفت: این پروژه برجسته‌ترین پروژه‌ای است که قطر نسبت به نصب، راه‌اندازی و ذخیرۀ آمونیاک استفاده  می‌کند و این کشور بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می‌کند. در مرحلۀ اول برای این پروژه یک میلیارد در نظر گرفته شده که به کنسرسیومی از شرکت ThyssenKrupp و Consolidated Contractors (CCC) واگذار شده است.

شایان ذکر است آمونیاک آبی زمانی تولید می‌شود که CO۲ تولید شده در مراحل تولید آمونیاک معمولی ذخیره شود، این نوع آمونیاک را از طریق کشتی می‌توان جابه‌جا کرد.

برچسب ها: آمونیاک آبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار