۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
با هدف کاهش آلودگی‌های ورودی به خلیج فارس صورت گرفت؛

خاموش شدن فلر‌های پتروشیمی‌های عسلویه به دستور محیط زیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خاموش شدن فلر‌های پتروشیمی‌های عسلویه به دستور سازمان حفاظت محیط زیست جهت کاهش آلودگی‌های ورودی به خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۶

خاموش شدن فلر‌های پتروشیمی‌های عسلویه به دستور محیط زیست

علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا؛ در خصوص اقدامات انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست منظور کنترل آلودگی‌های ورودی به خلیج فارس با منشاء صنایع فعال پتروشیمی در عسلویه گفت: در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست بسیار فعال بوده و جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: نتیجه مذاکرات منجر به این شد که شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه نسبت به خاموش شدن فلر‌ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه خاموش شدن فلر‌ها تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش آلودگی‌ها در منطقه دارد، بیان داشت: این امر توسط برخی صنایع پتروشیمی هم اکنون در حال اجرا است و مابقی صنایع نیز در حال انجام برنامه ریزی برای تحقق این مهم هستند.
وی یکی دیگر از راه‌های مهم جهت کاهش آلودگی‌های خلیج فارس با منشأ صنایع پتروشیمی فعال در عسلویه را ایجاد تصفیه خانه توسط این شرکت‌ها اعلام کرد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: در حال حاضر متاسفانه پالایشگاه‌های پتروشیمی فعال در عسلویه فاقد تصفیه خانه هستند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان حفاظت محیط زیست، اخیراً شاهد راه اندازی تصفیه خانه توسط دو شرکت پتروشیمی بودیم.
سلاجقه اذعان داشت: با پیگیری‌های مستمر سازمان حفاظت محیط زیست به طور قطع شاهد افزایش ایجاد تصفیه خانه در صنایع پتروشیمی فعال در عسلویه خواهیم بود تا به این ترتیب میزان آلودگی ورودی به خلیج فارس و منطقه حفاظت شده نای بند کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه لازمه توسعه پایدار، حفاظت محیط زیست است، بیان داشت: با توجه به اقدامات گسترده برنامه ریزی شده در نوار ساحلی خلیج فارس و مکران جهت توسعه اقتصادی، حساسیت سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه افزایش یافته است.
به گفته وی، تمام اقدامات توسعه‌ای در نوار ساحلی خلیج فارس و مکران، قبل از هر‌گونه اقدام اجرایی نیازمند اخذ مجوز‌های زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: با تمام متخلفانی که نسبت به اخذ مجوز زیست محیطی اقدام نمی‌کنند برخورد خواهد شد و ضمن جلوگیری از ادامه پروژه ها، جریمه‌ی نقدی نیز بنا به تشخیص مقام قضایی اخذ خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار