۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
در نشست خبری مطرح شد:

امحای ٣۵٠ کانتینر کالا در بندر شهید رجایی

امحای ٣۵٠ کانتینر کالا در بندر شهید رجایی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: امحای خودروهای غیرمجاز وارداتی مخالف و موافقانی داشته اما طبق مصوبه قرار براین شده که قطعات این خودروها از جمله موتور و گیربکس در اختیار سه دانشگاه برتر کشور قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۰

به گزارش  مانا به نقل از ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری امروز درباره امحای خودرو‌های وارداتی در انبار‌های اموال تملیکی اظهار داشت: امحای خودرو‌های غیرمجاز وارداتی مخالف و موافقانی داشته، اما طبق مصوبه قرار براین شده که قطعات این خودرو‌ها از جمله موتور و گیربکس در اختیار سه دانشگاه برتر کشور قرار بگیرد.

وی از امحای ٣۵٠ کانتینر و دو هزار و ٢٠٠ تن کالا در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: جای تأسف دارد که این حجم از کالا از ٢٠ سال گذشته در انبار‌های استان هرمزگان و عمدتاً در بندر شهید رجایی باقی مانده بودند. بخشی از این کالا که از جمله مواد غذایی منقضی شده بودند  در حالی که این کالا‌ها باید در چرخه مصرف استفاده می‌شدند مجبور به انهدام شدیم و این انهدام هم هزینه‌ای برای ما داشت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به فروش اموال در بورس کالا تاکید کرد: عرضه نسبتا موفقی در بورس کالا داشتیم، اما برای عرضه کالا در بورس کالا با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم. اقدامات گسترده‌ای برای عرضه کالا در بورس کالا انجام شده و برای عرضه کالا شرایطی در نظر گرفته شده از جمله اینکه باید مبدا ورود کالا مشخص شود یا اینکه دارای خدمات پس از فروش باشد.

وی با بیان اینکه  در یک سال گذشته به طور مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شد، ادامه داد: از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در انهدام کالای متروکه رشد ۱۵۰ درصدی و در فروش کالا‌های متروکه رشد ۱۵۹ درصدی را تجربه کردیم.

اجتهادی با تاکید بر نقش دستگاه‌های قضایی در تعیین و تکلیف کالا‌های متروکه گفت: با همکاری دستگاه قضایی کالا‌هایی که بیش از دو دهه در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی یا انبار‌های عمومی و انبار بنادر متروکه مانده بودند تعیین و تکلیف شدند و در ۵ ماه اول امسال تشکیل پرونده‌ها ۲۰۴ درصد رشد داشته‌است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف ماینر‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبار‌های سازمان اموال تملیکی موجود است که البته تعداد آن‌ها در حال افزایش است. در حال اتخاذ تدابیری برای تعیین تکلیف و یا رأی برائت این ماینر‌ها هستیم و قرار بر این است که تا یک ماه آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی درباره تعیین تکلیف خودرو‌های موجود بالای ۲۵۰۰ سی سی در این سازمان ادامه داد: مزایده به شرط صادرات برای این خودرو‌ها در نظر گرفته ایم، اما تا کنون خریداری نداشتند و از سوی دیگر پیشنهادات برای فروش این خودرو‌ها در مناطق آزاد کیش و قشم هم تصویب نشد.

اجتهادی از آغاز روند انهدام ۱۵۰۰ تن از اموال متروکه در انبار‌های اموال تملیکی از امروز خبر داد و گفت: برخی از این کالا‌ها بیش از ۱۲ سال در انبار‌ها متروکه شده بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار